Hoppa till innehåll

Damp-tråden!


Escain
 Dela

Rekommendera inlägg

Detta är ett svar på ett brev jag skrev till mig själv 1999, jag hämtade brevet idag.

 

Hej du.

 

Nu är du 23 år och du bor i Kalmar, det är långt, långt bort i din värld.

När du blev 20 gick du visserligen på högskola men du hade aldrig tillräckligt med bra betyg för att bli läkare. Men det är okej, för det är inte ett yrke som passar dig ändå, en dag kommer du att bli en biomedicinsk analytiker, vilket passar dig mycket bättre för vem orkar jobba i direktkontakt med människor egentligen, bara du lägger manken till så kan du klara det.

Du har som sagt flyttat hemifrån till Kalmar, så du bor verkligen inte nära föräldrarna längre och det är bra det. Det är lugnare så, bara så att du vet om det. Du behöver ditt space.

Du trodde inte du skulle ha någon pojkvän, well, tyvärr så har du fel. Du har en underbar pojkvän som bryr sig om dig väldigt mycket och älskar dig mer än allt annat. Du kommer att förstå en dag.

Din bästis flyttade ganska snart efter att du skrivit brevet, och du hörde aldrig av henne igen. Du försökte ta kontakt med henne efter ett par år men hon ville inte ha något med dig att göra, hon hade ingen kontakt med någon från Sverige längre och ville inte ha det heller. Inte heller har du någon kompis från grundskolan, de var bara en bunt idioter som aldrig tyckte om dig för den du var och du ville aldrig finna dig i att vara dem till lags så du bröt kontakten med allihop när du väl kunde. Du har inte många kompisar heller. Men du kan vara lugn, för du har en vän som betyder allt för dig och han är jättesnäll ska du veta. Att han bara är hälften så gammal som du är just nu behöver du inte tänka på, ni kommer att ha det trevligt ihop när ni väl kommer i kontakt med varandra.

Och du behöver inte oroa dig, du har aldrig haft någon katt som kunnat rymma ut i natten och försvinna för evigt. Du är nämligen kattallergiker!

 

Ha det gott, jag vet att du kommer att överleva.

 

PS. Det var en väldigt fin teckning du har ritat, du älskar fortfarande solnedgångar ska du veta. DS.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 186
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Det var en del i ett projekt som Göteborg hade inför millennieskiftet. Åkte till Stadsmuseumet för att hämta ut brevet, som kunde hämtas ut 2009, men jag visste inte att det var då jag kunde hämta ut det så det har legat där 3 år till.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är väl inte mina "business", men om du vill svara på det så undrar jag vem det är som är 11 år gammal och som betyder så mycket för dig.

Haha, nejnej, jag skrev brevet när jag var 10 år, och min vän som betyder mycket var häften så gammal då, inte nu. :P
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...
 Dela

×
  • Skapa ny...