Hoppa till innehåll

Har Den Skurit?


JJespeRR
 Dela

Rekommendera inlägg

Hej jag heter Patrik!

 

Men iallafall så fick jag med nån olja när jag köpte moppen som jag kört med, den ryckte som tusan och luktat bränt. Och sen åkte jag och en kompis till danne men då började den gå skit slött och det bollmade rök som tusan ur avgasröret. Hela vägen vart täckt..

Och sen när vi rullade ner för nedfarten till danne så lät det ungefär som när kicken är nere när motorn är igång, knackar som tusan fast på vänster sidan. Och då när jag tog i kopplingen när vi rullade ner så stannade motorn.. Och sen när jag skulle iväg så kickade jag ungefär 5 gånger sen så låste sig motorn, kicken fastnade typ. Helt stum!

Och när jag skulle rullstarta så låste sig däcket.

Den kan väl inte ha värmenypit eller? Ramlagerna??

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fyrtaktare? Låter defnitivt som att den har nypit, men du har definitivt gjort något galet också. Det knackade på vänster sida, då låter det som växellådan inte får nån olja. Det var inte så att du fick med växellådsolja men hällde allt i tanken? Vill inte tro att du är så fenomenalt korkad men det kan vara en förklaring i så fall. Då tänker jag att du har en fyrtaktare, eftersom jag inte tror en tvåtaktare skulle nypa på det sätet om du har för mycket olja i. Och en fyrtaktare ska bara ha motorolja, dvs inget i bensinen.

Redigerat av Skurken
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Växellådan har inte skurit då han prövade att rullstarta den med olika växlar efter den skurit. Men tror det kan vara nå lager. Ska kanske öppna och kolla i helgen. Kan vara något lager.. Då den nöp efter några kickar..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...