Dave37 Skrivet 1 Juni 2012 Rapport Dela Skrivet 1 Juni 2012 Din kompis är en idiot om han har betalat fakturor utan att vet vad han betalar för. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 1 Juni 2012 Rapport Dela Skrivet 1 Juni 2012 Har han kontaktat Steam Support än? De ger svar på mindre än en dag från min erfarenhet. De har också tillgång till avtalsdetaljer och kan omedelbart klara ut detta, om det är bluffakturor, om han gjort något fel, o.s.v. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Laserturken Skrivet 1 Juni 2012 Författare Rapport Dela Skrivet 1 Juni 2012 (redigerat) Asså dom drog pengarna direkt sa han. Och han är inte så värst smart på detta med support så han stängde av sitt account istället. Jag har varit medlem i fuska i 5 år, och trollar gör jag inte. Redigerat 1 Juni 2012 av Laserturken Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 1 Juni 2012 Rapport Dela Skrivet 1 Juni 2012 (redigerat) Sa du inte att han fick fakturor? Vad drogs pengarna ifrån? Posten? <_< Eller bussade Valve kronofogden på din vän efter bara någon timme? Redigerat 1 Juni 2012 av Vitdom Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
naabiz Skrivet 1 Juni 2012 Rapport Dela Skrivet 1 Juni 2012 ojojoj vad troll... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Laserturken Skrivet 1 Juni 2012 Författare Rapport Dela Skrivet 1 Juni 2012 Pengarna drogs från kredit kortet. Jag satt o frågade honom om det sades att han var tvungen o betala eller om pengarna bara drogs direkt. Han sa att pengarna drogs 300 kr varje dag från hans föräldrars kreditkort.Jag frågade honom också om han hade spel som inte han skulle igentligen ha, och han hade 3 stycken, jag undrar om det är någon som har hans föräldrars kreditkort Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 1 Juni 2012 Rapport Dela Skrivet 1 Juni 2012 (redigerat) Ja steampowered.com är i alla fall inte bluffare och drar belopp utan att du själv beställer ett köp. Antingen har någon obehörig åtkomst till Steam-kontot eller så har något fått tag på kreditkortsuppgifterna. Han bör instruera sina föräldrar att ringa sin bank och spärra kreditkortet och överföra saldon till ett nytt kort. Har föräldrarna ingen sketen bank når man bankens säkerhetsavdelning på mindre än 10 min, dag natt och helg. Redigerat 1 Juni 2012 av Vitdom Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Laserturken Skrivet 1 Juni 2012 Författare Rapport Dela Skrivet 1 Juni 2012 Ja steampowered.com är i alla fall inte bluffare och drar belopp utan att du själv beställer ett köp. Antingen har någon obehörig åtkomst till Steam-kontot eller så har något fått tag på kreditkortsuppgifterna. Han bör instruera sina föräldrar att ringa sin bank och spärra kreditkortet och överföra saldon till ett nytt kort. Har föräldrarna ingen sketen bank når man bankens säkerhetsavdelning på mindre än 10 min, dag natt och helg.Tack, äntligen ett bra och ärligt svar. Ska be honom att göra det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 2 Juni 2012 Rapport Dela Skrivet 2 Juni 2012 Kan nämna att han troligen har en keylogger också, om han inte vet varför detta hände. Bara och skrota all exekverbar data och formatera om allt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Laserturken Skrivet 5 Juni 2012 Författare Rapport Dela Skrivet 5 Juni 2012 Kan nämna att han troligen har en keylogger också, om han inte vet varför detta hände. Bara och skrota all exekverbar data och formatera om allt.Ar bortrest just nu, sa ja har lıte problem med att svara. Jag tror ınte han har keylogger, eftersom hans blızzard acc o andra saker som skype, facebook ar ınte hackat Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 5 Juni 2012 Rapport Dela Skrivet 5 Juni 2012 Beror ju lite på vad personen är ute efter. Har han lyckats sno några tusentals kronor kanske inte ett wow acc är av intresse. Det är skillnad på en rånare och en griefer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.