Stakc Skrivet 20 Juni 2012 Rapport Dela Skrivet 20 Juni 2012 Tja fuska, När jag spelar så verkar inte min Gpu fläkt öka varvtalet automatiskt så jag kör via speedfan, Brukar ha den på 50% när jag spelar, Då går den 2800rpm, Och brukar ligga på max 70 grader. Men det jag undrar är varför den inte ökar varvantalet automatiskt? Och hur mycket fläkten klarar av, Kan jag höja till 60% ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fjeddo Skrivet 20 Juni 2012 Rapport Dela Skrivet 20 Juni 2012 (redigerat) Fläkten kan du köra i 100% om du vill. Det är ingen fara att den ska gå sönder, men det kommer låta förjävligt. Sätt fläkten på auto istället för 50% så kommer den att öka och sänka hastigheten automatiskt. Sen brukar det visa fel fläkthasighet i speedfan, så jag skulle inte gå efter det. Redigerat 20 Juni 2012 av Fjeddo Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Stakc Skrivet 20 Juni 2012 Författare Rapport Dela Skrivet 20 Juni 2012 Fläkten kan du köra i 100% om du vill. Det är ingen fara att den ska gå sönder, men det kommer låta förjävligt. Sätt fläkten på auto istället för 50% så kommer den att öka och sänka hastigheten automatiskt. Sen brukar det visa fel fläkthasighet i speedfan, så jag skulle inte gå efter det.Ah okej bra det. Jo för jag kollade i Catalyst control center och då stod det 50%. Men vart sätter jag den på auto? Menar du i speedfan? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JJespeRR Skrivet 20 Juni 2012 Rapport Dela Skrivet 20 Juni 2012 (redigerat) Catalyst Control Center: Rekommenderar Msi Afterburner och göra en egen fläktkurva :) Redigerat 20 Juni 2012 av JJespeRR Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fjeddo Skrivet 20 Juni 2012 Rapport Dela Skrivet 20 Juni 2012 (redigerat) Ah okej bra det. Jo för jag kollade i Catalyst control center och då stod det 50%. Men vart sätter jag den på auto? Menar du i speedfan?Ladda ner MSI Afterburner och sätt fläkthastigheten på auto och spara sedan. Rör inget annat där om du inte vet vad du håller på med. ;) Förresten, är det du själv som valt att köra fläkthastigheten på 50%? Annars vore det konstigt då auto brukar vara standard när du köper grafikkortet. För som jag fattade det så menar du att det alltid körs på 50%, eller? Fattar bara inte om du har ställt in det på det eller om det är så av sig själv. EDIT: Jesper hann före, skrev mitt inlägg medan han postade sitt. ;) Redigerat 20 Juni 2012 av Fjeddo Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Stakc Skrivet 20 Juni 2012 Författare Rapport Dela Skrivet 20 Juni 2012 Drog hem msi afterburner och tryckte i rutan auto så den lyser grönt, Så hoppas de funkar nu iaf. :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JJespeRR Skrivet 20 Juni 2012 Rapport Dela Skrivet 20 Juni 2012 Drog hem msi afterburner och tryckte i rutan auto så den lyser grönt, Så hoppas de funkar nu iaf. :)Kolla om fanspeed procenten ändras: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fjeddo Skrivet 21 Juni 2012 Rapport Dela Skrivet 21 Juni 2012 Drog hem msi afterburner och tryckte i rutan auto så den lyser grönt, Så hoppas de funkar nu iaf. :)Du kom väl ihåg att spara profilen? Haha, minns att jag gjorde fel när jag skulle göra det första gången. :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.