Hoppa till innehåll

Nån Som Vet Hur Man Spelar Liars Dice På Red Dead Redemption?


Lillskiten2
 Dela

Rekommendera inlägg

Hej jag är behov av hjälp. Jag vet nämligen inte hur man spelar Liars Dice på Red Dead Redemption har försökt att få achivmenten No dice ett antal gånger utan att lyckas. Det enda jag vet om spelet är att man kan Raising the bid Calling a bluff och Declaring a Bid Spot-On. Resten fattar jag inte nån som kan förklara vad spelet går ut på o hur man spelar mvh lillskiten2 :unsure:

Redigerat av Lillskiten2
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Alla börjar med 5 tärningar var. Alla har dom under en mugg, skakar muggen och slår den på ett bord upp och ner.

Nu får alla spelare kolla på sina tärningar och en spelare får göra ett "bud" på hur många tärningar han totalt tror det finns på bordet.

Han kan t.ex. säga att det är 3st 2or totalt i spelet, om nu spelet har 6 spelare så finns det ju helt klart fler än 3st 2or.

Nu snurrar man medurs och nu är det nästa spelares tur.

Han kan nu välja "Bluff" (Han tror att den som gjorde budet ljuger och att det inte finns så många tärningar av den sorten)

"Spot-on" (Han tror att det är det exakta antalet av den tärningen som finns på bordet)

"Raise the bid" (Höja antalet med tärningar som han tror finns, t.ex. 6st 2or, 5st 6or osv)

 

Om han får spot-on rätt så förlorar alla spelare förutom han själv en tärning, om han har fel så förlorar han själv en tärning.

Om han får rätt på bluff (att det inte fanns så många tärningar) så förlorar bara bluffaren en tärning, om han hade fel (och det fanns så många tärningar) så förlorar han själv en tärning.

Om han höjer budet så går turen vidare till nästa spelare.

 

Spelet fortsätter tills alla spelare förutom en har förlorat alla sina tärningar. Liar's Dice är riktigt kul att spela online med riktiga spelare. Achievementen handlar mest om tur egentligen, det kan ta några matcher att vinna.

Redigerat av 360Xbox
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...