Hoppa till innehåll

Nytt Grafikkort,moderkort Hjälp


Landew

Rekommendera inlägg

Hejsan det är jag igen ifrån (Grafikkorts problem), har nu bestämmt mig för att köpa ett nytt moderkort och ett nytt grafikkort (Separerade)

Här är grafik kort jag tänkte köpa: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=751369

Men så pratade jag med min rl kompis osv, då snackade vi om att moder kortet lär ju passa in med RAM o allt, och att allt nytt får plats i datorn, men att de får plats i själva chassit är nog inte så svårt problem att lösa, om de nu behövs. Men nu kmr jag till min fråga. Jag skriver lite saker om min dator, så kanske ni kan hjälpa mig med detta,

Acer AM3900 Aspire

Windows 7 (Home Premium 64-bit)

Intel Pentium Processor (E5800)

4GB DDR3

Runt 4-5 TB hårddisk

Intel GMA X4500 (Grafikkortet jag ska byta, kolla längre upp i (brevet) så ser ni det nya jag funderar på att köpa.

Då är det ju att allt ska passa mhz elr vad det heter, är inte så där jätte high på datorer, så ni får gärna hjälpa mig^^, Tacksam för att svar :), och så får ni gärna hitta ett moderkort som passar till denna dator^^

Tack för mig

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Din processor är kass. Du kommer inte kunna utnyttja grafikkortet till max. Och för att byta processor behöver du också nytt moderkort.

 

Eftersom det är en märkesdator du har så är det inte värt att uppgradera. Köp hellre en helt ny.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Din processor är kass. Du kommer inte kunna utnyttja grafikkortet till max. Och för att byta processor behöver du också nytt moderkort.

 

Eftersom det är en märkesdator du har så är det inte värt att uppgradera. Köp hellre en helt ny.

Det är just det att även om jag inte kan utnyttja de till max, kan man väll kanske fortfarande sitta på 100fps konstant när man kör cs 1.6 css, osv?, på sånna spel

 

Det är just det att även om jag inte kan utnyttja de till max, kan man väll kanske fortfarande sitta på 100fps konstant när man kör cs 1.6 css, osv?, på sånna spel
Annars får jag väll köpa en ny processor, skulle någon kunna lägga ihop ett moderkort som passar dedär grafikkortet och lägga till processorn så allt passar osv, om min dator information står där, så kanske någon kan lägga ihop att så de passar med RAM osv, skulle vara väldigt tacksam :)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...