Hoppa till innehåll

Absolut Ingenting...


Xorbit

Rekommendera inlägg

Hej alla trevliga användare!

 

Är det bara jag som upptäckt den här nya hysterin att alla nya produkter man köper aldrig funkar som det ska?

 

Vi kan börja med det jobbigaste. Hos min morsa (har skilda föräldrar och är minderårig) har vi ett trådlöst nätverk från telia med en motorola router. Denna uppkoppling ska ha en hastighet av 12-24 mbit/s. I normala fall ligger den på drygt 11 mbit, men så fort det mulnar upp lite kan det bli trögt utav bara fan -.- problemen slutar dock inte där, nej, tvärtom blir det värre. Min dator har fått en hemsk ovana att varje gång jag använder denna uppkoppling få till synes slumpade blåskärmar... Hur ofta jag får dessa blåskärmar varierar från så fort jag startar datorn till en gång på 3-4 timmar. Väldigt irriterande då man står där med full raidgrupp på wow mitt i en bossfight >.>

 

Till nästa problem: Hos min pappa har vi två mobila bredband dvs två små usb "donglar" om man fortfarande kallar dom det. Det är tele 2 på bägge av dem, hastigheten är jag osäker på. Av dessa två är det bara en som funkar och den är ändå långsammare än vad den borde vara. 200 kbit/s kan omöjligt vara en acceptabel uppkoppling då jag vet att den ska vara åtminstone över 2 mbit/s... Den andra "dongeln" funkar bara ibland. Varje gång jag stoppar i den är det som att spela på chokladhjul huruvida den ska gå att använda den eller inte. Tele 2 connect upptäcker helt enkelt inte enheten även om jag ser klart och tydligt på Dator i startmenyn att den är ansluten till usb-uttaget.

Någon som vet hur jag ska få ordning på detta kaos? Tips och idéer uppskattas också.

 

Tack för att du tog dej tid att läsa detta :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bredbands och telefoni-företag för bara problem med sig. Man får aldrig hastigheten de säger och det är alltid problem. Om du säger 12-24 är det klart att de ger dig 12 och så når man ändå inte upp i det. Så skickar de med en budgetrouter som Rawr säger som bara orsakar ännu mer problem. Blåskärmarna vill jag nog skylla på windows.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

Ja... Jag får väl se om jag kan få morsan till o köpa en ny eller om jag gör det själv :/ Skit att dom inte kan komma med nåt bättre tycker jag... Aja, nån som kan komma med förslag på bra routrar då da?

EDIT: Prisvärda!

Redigerat av Xorbit
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Prova att installera dd-wrt först. Jag sökte Motorola på http://www.dd-wrt.com/site/support/router-database och alla funkar. Det är en alternativ firmware till routers som brukar funka bättre. Men jag tror det är hårdvaran som begränsar och då lär det inte hjälpa så mycket.

Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...