VAZE Skrivet 18 Juli 2012 Rapport Dela Skrivet 18 Juli 2012 Jag har fått ett problem med min dator. Varje gång när jag startar den kommer det upp en ruta som säger att Windows har upptäckt ett kritiskt problem och kommer automatiskt starta om datorn om 1 minut. Jag har försökt att fixa detta men vet inte hur jag ska göra. Så jag tänkte formatera om hela datorn istället. Men vet inte hur jag ska göra, har för mig att man ska klicka F8 när datorn startar och göra det därifrån. Jag har ingen skiva. Undrar om ni kan hjälpa mig hur jag formaterar om hela datorn eller om någon vet hur man fixar problemet som jag har (har sökt på Google och inte hittat någon hjälp) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Draghguggwhor Skrivet 18 Juli 2012 Rapport Dela Skrivet 18 Juli 2012 (redigerat) Gå in på den här datorn(eller vad det kan tänkas hette) och högerklicka på disken du vill formatera och klicka på formatera, tror det var så här man gjorde. Kan dock kommit ihåg fel. Annars ska det väl funka att bara stoppa in windows skivan, läs mer här: http://howtoformatacomputer.com/format-windows-7#more-506 Redigerat 18 Juli 2012 av Rawr Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
VAZE Skrivet 18 Juli 2012 Författare Rapport Dela Skrivet 18 Juli 2012 Hinner inte göra så mycket när jag är inne i datorn eftersom den stängs av efter 1 minut. Och jag har ingen skiva. Har formaterat om den för ett tag sen utan skiva är jag hade liknande problem, men kommer inte ihåg hur. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Draghguggwhor Skrivet 18 Juli 2012 Rapport Dela Skrivet 18 Juli 2012 Borde väl finnas något alternativ i bios om inte annat. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raptomex Skrivet 18 Juli 2012 Rapport Dela Skrivet 18 Juli 2012 Och du är säker på att det inte är någon som busar med dig? ex http://www.fuska.se/forum/index.php?showtopic=88240 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
VAZE Skrivet 18 Juli 2012 Författare Rapport Dela Skrivet 18 Juli 2012 Är säker på att ingen busar med mig. Tror problemet kan ligga i microsofts antivirusskydd. Eftersom problemet uppstod när jag installerade det. Det enda problemet är att jag inte hinner avinstallera programmet innan datorn startar om. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 18 Juli 2012 Rapport Dela Skrivet 18 Juli 2012 Jag har fått ett problem med min dator. Varje gång när jag startar den kommer det upp en ruta som säger att Windows har upptäckt ett kritiskt problem och kommer automatiskt starta om datorn om 1 minut. Jag har försökt att fixa detta men vet inte hur jag ska göra. Så jag tänkte formatera om hela datorn istället. Men vet inte hur jag ska göra, har för mig att man ska klicka F8 när datorn startar och göra det därifrån. Jag har ingen skiva. Undrar om ni kan hjälpa mig hur jag formaterar om hela datorn eller om någon vet hur man fixar problemet som jag har (har sökt på Google och inte hittat någon hjälp)Du behöver ingen skiva för att återställa operativsystemet till fabriksinställningarna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Epixa Skrivet 18 Juli 2012 Rapport Dela Skrivet 18 Juli 2012 Slit ut hårddisken ur datan och stampa lite på den.. sen köp ny. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 19 Juli 2012 Rapport Dela Skrivet 19 Juli 2012 (redigerat) Utfärda dessa kommandon via Kör(WinK+R): 1 "shutdown /a" - Avbryter stoppsekvensen 2 "eventvwr" - Öppnar loggregistret Leta reda på felet i Windows System-logg. Redigerat 19 Juli 2012 av Vitdom Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.