Hoppa till innehåll

Måste Formatera Om Datorn


VAZE
 Dela

Rekommendera inlägg

Jag har fått ett problem med min dator. Varje gång när jag startar den kommer det upp en ruta som säger att Windows har upptäckt ett kritiskt problem och kommer automatiskt starta om datorn om 1 minut. Jag har försökt att fixa detta men vet inte hur jag ska göra. Så jag tänkte formatera om hela datorn istället. Men vet inte hur jag ska göra, har för mig att man ska klicka F8 när datorn startar och göra det därifrån. Jag har ingen skiva. Undrar om ni kan hjälpa mig hur jag formaterar om hela datorn eller om någon vet hur man fixar problemet som jag har (har sökt på Google och inte hittat någon hjälp)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå in på den här datorn(eller vad det kan tänkas hette) och högerklicka på disken du vill formatera och klicka på formatera, tror det var så här man gjorde. Kan dock kommit ihåg fel.

 

Annars ska det väl funka att bara stoppa in windows skivan, läs mer här: http://howtoformatacomputer.com/format-windows-7#more-506

Redigerat av Rawr
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hinner inte göra så mycket när jag är inne i datorn eftersom den stängs av efter 1 minut. Och jag har ingen skiva. Har formaterat om den för ett tag sen utan skiva är jag hade liknande problem, men kommer inte ihåg hur.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är säker på att ingen busar med mig. Tror problemet kan ligga i microsofts antivirusskydd. Eftersom problemet uppstod när jag installerade det. Det enda problemet är att jag inte hinner avinstallera programmet innan datorn startar om.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har fått ett problem med min dator. Varje gång när jag startar den kommer det upp en ruta som säger att Windows har upptäckt ett kritiskt problem och kommer automatiskt starta om datorn om 1 minut. Jag har försökt att fixa detta men vet inte hur jag ska göra. Så jag tänkte formatera om hela datorn istället. Men vet inte hur jag ska göra, har för mig att man ska klicka F8 när datorn startar och göra det därifrån. Jag har ingen skiva. Undrar om ni kan hjälpa mig hur jag formaterar om hela datorn eller om någon vet hur man fixar problemet som jag har (har sökt på Google och inte hittat någon hjälp)

Du behöver ingen skiva för att återställa operativsystemet till fabriksinställningarna.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...