Hoppa till innehåll

Min Nya "behöver Feedback-tråd"


Fjeddo

Rekommendera inlägg

Hej igen!

 

Nu orkar jag inte lägga detta i min gamla tråd, så jag gör en ny.

 

Har spelat in en ny cover som jag gärna skulle vilja ha feedback på. Vad ska jag tänka på för att utvecklas bättre, hur kan jag träna min röst/gitarrspelet mm. Har fått mycket tips härifrån förut, så därför väljer jag att posta det igen.

 

Tack på förhand! :)

Redigerat av Fjeddo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Spela efter metronom, det är en skitbra grej, så man lär sig hålla takten. Andas inte ut orden utan sjung ut dom som om du fick betalt för det. Nä men ta en ton och öka styrkan s mycket du kan, volymen alltså, och ta en högre ton och gör samma sak. Det var bra, du kan definitivt sjunga, det var inte falskt och jag tror du har en bra röst om du låter den blomma ut mer. Det syntes tydligt att du kollade på texten, särskilt när du slutade spela och skrollade ner. Krångla inte till allt med barré ackord. Basgreppen fungerar oftast mycket bättre när det är akustiskt, och det är lättare att få till groove och sväng.

 

My 2 cents.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Spela efter metronom, det är en skitbra grej, så man lär sig hålla takten. Andas inte ut orden utan sjung ut dom som om du fick betalt för det. Nä men ta en ton och öka styrkan s mycket du kan, volymen alltså, och ta en högre ton och gör samma sak. Det var bra, du kan definitivt sjunga, det var inte falskt och jag tror du har en bra röst om du låter den blomma ut mer. Det syntes tydligt att du kollade på texten, särskilt när du slutade spela och skrollade ner. Krångla inte till allt med barré ackord. Basgreppen fungerar oftast mycket bättre när det är akustiskt, och det är lättare att få till groove och sväng.

 

My 2 cents.

Tack så jättemycket för tipsen och allt. :)

 

Yes, texten kollade jag på då jag precis börjat spela låten och i stort sätt bara kunde refrängen utantill.

Redigerat av Fjeddo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kommer verkligen inte på några vettiga råd att ge dig, men känner att jag vill säga något ändå. :P

Å ena sidan vill jag uppmana dig och alla andra att med hjälp av inspiration från så många håll som möjligt själva försöka hitta sin egen röst, något unikt. Å andra sidan måste jag säga att jag gärna skulle höra dig sjunga mera raspigt, mer i stil med Bob Dylan eller Tallest Man. Men om man medvetet siktar på ett sound är det lätt att det låter tillgjort... Nåväl. Håller med Dirtman, det låter bra! Vet dock inte riktigt om jag håller med om det med ackorden, tycker nog själv att det beror på vilken låt man spelar. Ser fram emot att få höra mer, i alla fall! :)

 

P.S. Hur går det med munspelandet?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kommer verkligen inte på några vettiga råd att ge dig, men känner att jag vill säga något ändå. :P

Å ena sidan vill jag uppmana dig och alla andra att med hjälp av inspiration från så många håll som möjligt själva försöka hitta sin egen röst, något unikt. Å andra sidan måste jag säga att jag gärna skulle höra dig sjunga mera raspigt, mer i stil med Bob Dylan eller Tallest Man. Men om man medvetet siktar på ett sound är det lätt att det låter tillgjort... Nåväl. Håller med Dirtman, det låter bra! Vet dock inte riktigt om jag håller med om det med ackorden, tycker nog själv att det beror på vilken låt man spelar. Ser fram emot att få höra mer, i alla fall! :)

 

P.S. Hur går det med munspelandet?

Tack så mycket, hade tänkt spela in något annat någon annan dag också, något som är lite av annan "stil" eller något sånt.

 

Munspelandet går väl sådär. Spelar lite i stort sett varje dag och kan väl spela några enklare låtar/delar av låtar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ska åka till Italien imorgon och vara där i 2 veckor. Kände bara att jag ville lägga upp något mer för skojs skull innan jag åker, så jag spelade in en cover igår av Neil Young's "My My, Hey Hey" (one take). :)

 

Den håller på laddas upp, men kommer finnas här nedanför om kanske 5-10 min. Klarar inte riktigt av att ta de högsta tonerna så bra, men om jag stämde ner gitarren mer så lät det också förjävligt, och jag lärde mig låten med dessa ackord just innan jag spelade inte den. :)

 

 

 

Klippet uppe nu! :)

 

EDIT: Även en 17 år-cover uppe, hahah. Efter denna får det räcka med videos. :D

 

Redigerat av Fjeddo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

×
  • Skapa ny...