Hoppa till innehåll

Letar Efter "internetmusik"


Dave37
 Dela

Rekommendera inlägg

Jag letar efter musik/låtar som har gjorts populära på/av internet. Exempel på låtar jag syftar på är:

 

* Låtar som en gång inte gjordes med internet i tanke men som har blivit mycket populära igen tack vare det. (t.ex. rick roll)

* Låtar som har skapats "för" internet i memes och liknande. (t.ex. amazing horse/chocolate rain)

* Låtar som har blivit populära för att de har varit med i memes (t.ex. numa-numa guy)

* Musik som är typiskt "internet-kultur-aktigt" (t.ex. Masterchef Synthesia)

 

Jag letar inte efter låtar som inte uppfyller ovanstående men som handlar om internet eller spel eller liknande. T.ex. är "Dan Bull - Sopa Cabaña" en sådan typ av låt jag inte letar efter.

 

 

Jag vill att ni åtminstone länkar till låten eller en bit av den och inte bara name-droppar.

 

EDIT: Jag håller lite löst på definitionen av "meme" då memes brukar vara image macros. Man kan uttrycka sig som att jag letar efter musik som har blivit så populär tack vare (nästan helt uteslutande) internet att de har blivit lika populära/välkända och återanvända som memes.

 

EDIT: Är ni osäkera så posta ändå, bättre än att låta bli.

Redigerat av Dave37
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

En sån här lista skulle vara kul att ha. Jag föreslår att alla håller sig till ett inlägg som de uppdaterar för att göra tråden så lätt som möjligt att navigera. Och undvik att bädda in youtube-videon utan länka istället med ett namn.

 

Samwell - "What What (In the Butt)" -

Erasure - Always

(Genom robot unicorn attack)

Takeo Ischi - New Bibi Hendl (Chicken Yodeling) -

Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...
  • 2 veckor senare...

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...