Rhino Skrivet 14 September 2012 Rapport Dela Skrivet 14 September 2012 Kan jag som 15-16 åring köpa saker via internet via ex. PayPal. Fick en sånt här kort idag från banken, bankomat kort. Men vet inte innebörden om man kan då köpa saker Online eller om jag måste hålla på fråga pappa tills jag är 18. Tänkte, ifall jag hittar ett roligt spel på Steam / Spelbutiken.se så kan ja köpa utan att ha några problem med att fråga pappa och skit. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
knark Skrivet 14 September 2012 Rapport Dela Skrivet 14 September 2012 ja Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Raptomex Skrivet 14 September 2012 Rapport Dela Skrivet 14 September 2012 Exakt vilket kort är det du har fått? Har du fått ett ungdomskort eller vad det heter så kan du inte köpa från internet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rhino Skrivet 14 September 2012 Författare Rapport Dela Skrivet 14 September 2012 Exakt vilket kort är det du har fått? Har du fått ett ungdomskort eller vad det heter så kan du inte köpa från internet.Är 15 bast, så är nog ett ungdomskort, Vet inte riktigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 15 September 2012 Rapport Dela Skrivet 15 September 2012 Beror som sagt på kortet. Enligt min erfarenhet fungerar inte ungdomskort eller electronkort. Men det är väl bara att testa. Antingen så fungerar det eller så fungerar det inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rhino Skrivet 15 September 2012 Författare Rapport Dela Skrivet 15 September 2012 Beror som sagt på kortet. Enligt min erfarenhet fungerar inte ungdomskort eller electronkort. Men det är väl bara att testa. Antingen så fungerar det eller så fungerar det inte.Hmm.. Okey, Väntar just nu på kortet från banken. Men när jag får det så ska ja kolla in det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Banish Skrivet 15 September 2012 Rapport Dela Skrivet 15 September 2012 Jag har ett maestro-kort vilket man inte kan köpa grejor på internet med, men jag kan föra över pengar till mitt paypal-konto via min internetbank (har ica-banken). Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 15 September 2012 Rapport Dela Skrivet 15 September 2012 (redigerat) Det beror på kortutgivarens regler. Om du inte får det så finns det PaySafeCard (till Steam t.ex.) och SpendOn (MasterCard) som man bara behöver vara 13 år för att köpa och använda (hur man vill, till vad man vill och 100% anonymt), i ALLA Pressbyrån-butiker. Man går bara och frågar efter t.ex. ett SpendOn presentkort laddat med typ 500 kr, kortet i sig självt kostar 29 kronor så det får man addera. Redigerat 15 September 2012 av Vitdom Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rhino Skrivet 16 September 2012 Författare Rapport Dela Skrivet 16 September 2012 Jag har ett maestro-kort vilket man inte kan köpa grejor på internet med, men jag kan föra över pengar till mitt paypal-konto via min internetbank (har ica-banken).Så du kan inte köpa grejer via kortet, men du kan föra över pengar med det och köpa med det andra? Det beror på kortutgivarens regler. Om du inte får det så finns det PaySafeCard (till Steam t.ex.) och SpendOn (MasterCard) som man bara behöver vara 13 år för att köpa och använda (hur man vill, till vad man vill och 100% anonymt), i ALLA Pressbyrån-butiker. Man går bara och frågar efter t.ex. ett SpendOn presentkort laddat med typ 500 kr, kortet i sig självt kostar 29 kronor så det får man addera.Så jag som 15 åring kan alltså gå in på en pressbyrå och fråga efter ett sånt kort. Jag får kortet laddat med det antal cash jag vill. Och ja kan sen köpa som ja vill Online? Om jag fattat rätt? :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Banish Skrivet 16 September 2012 Rapport Dela Skrivet 16 September 2012 (redigerat) Så du kan inte köpa grejer via kortet, men du kan föra över pengar med det och köpa med det andra?Ja, jag kan inte köpa saker online direkt med mitt kort, men kan göra banköverföringnar, och kan då föra över pengar till mitt paypal-konto som jag kan handla med sedan. Redigerat 16 September 2012 av Banish Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rhino Skrivet 16 September 2012 Författare Rapport Dela Skrivet 16 September 2012 Ja, jag kan inte köpa saker online direkt med mitt kort, men kan göra banköverföringnar, och kan då föra över pengar till mitt paypal-konto som jag kan handla med sedan.Okej, Tror du att jag kan göra detsamma kanske? Får testa när kort fan kommer. Antagligen imorgon måndag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Banish Skrivet 16 September 2012 Rapport Dela Skrivet 16 September 2012 Okej, Tror du att jag kan göra detsamma kanske? Får testa när kort fan kommer. Antagligen imorgon måndag.Om du har en internetbank tror jag det går. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.