Hoppa till innehåll

Paypal


Rhino
 Dela

Rekommendera inlägg

Kan jag som 15-16 åring köpa saker via internet via ex. PayPal. Fick en sånt här kort idag från banken, bankomat kort. Men vet inte innebörden om man kan då köpa saker Online eller om jag måste hålla på fråga pappa tills jag är 18.

 

Tänkte, ifall jag hittar ett roligt spel på Steam / Spelbutiken.se så kan ja köpa utan att ha några problem med att fråga pappa och skit.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Beror som sagt på kortet. Enligt min erfarenhet fungerar inte ungdomskort eller electronkort. Men det är väl bara att testa. Antingen så fungerar det eller så fungerar det inte.

Hmm.. Okey, Väntar just nu på kortet från banken. Men när jag får det så ska ja kolla in det.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det beror på kortutgivarens regler. Om du inte får det så finns det PaySafeCard (till Steam t.ex.) och SpendOn (MasterCard) som man bara behöver vara 13 år för att köpa och använda (hur man vill, till vad man vill och 100% anonymt), i ALLA Pressbyrån-butiker. Man går bara och frågar efter t.ex. ett SpendOn presentkort laddat med typ 500 kr, kortet i sig självt kostar 29 kronor så det får man addera.

Redigerat av Vitdom
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har ett maestro-kort vilket man inte kan köpa grejor på internet med, men jag kan föra över pengar till mitt paypal-konto via min internetbank (har ica-banken).

Så du kan inte köpa grejer via kortet, men du kan föra över pengar med det och köpa med det andra?

 

Det beror på kortutgivarens regler. Om du inte får det så finns det PaySafeCard (till Steam t.ex.) och SpendOn (MasterCard) som man bara behöver vara 13 år för att köpa och använda (hur man vill, till vad man vill och 100% anonymt), i ALLA Pressbyrån-butiker. Man går bara och frågar efter t.ex. ett SpendOn presentkort laddat med typ 500 kr, kortet i sig självt kostar 29 kronor så det får man addera.
Så jag som 15 åring kan alltså gå in på en pressbyrå och fråga efter ett sånt kort. Jag får kortet laddat med det antal cash jag vill. Och ja kan sen köpa som ja vill Online? Om jag fattat rätt? :)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Så du kan inte köpa grejer via kortet, men du kan föra över pengar med det och köpa med det andra?

Ja, jag kan inte köpa saker online direkt med mitt kort, men kan göra banköverföringnar, och kan då föra över pengar till mitt paypal-konto som jag kan handla med sedan. Redigerat av Banish
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, jag kan inte köpa saker online direkt med mitt kort, men kan göra banköverföringnar, och kan då föra över pengar till mitt paypal-konto som jag kan handla med sedan.

Okej, Tror du att jag kan göra detsamma kanske? Får testa när kort fan kommer. Antagligen imorgon måndag.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...