Hoppa till innehåll

Some Help Here!


WizZ
 Dela

Rekommendera inlägg

Tjenaaa! När jag lirar minecraft(online) på nya skoldatan hänger sig hela datan, Är det någon som har någon som helst aning om vad det kan vara för fel? för något är det.

 

Kom inte och säg skaffa nytt internet då jag har lirat på 4 andra datorer utan problem.

Kom heller inte och säg att datan inte klarar det, för vi sitter och lirar Wow och cod på högsta grafik.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Datorn klarar det inte?

Ge minecraft mer ram-minne kanske.

 

 

Minecraft drar inte av grafikkortets resurser så som WoW och Cod, Minecraft är däremot väldigt väldigt RAM-krävande. Hur mycket RAM har du och hur mycket har du dedikerat till Minecraft?

 

Kör på en dell vostro 3460, faktiskt inte en aning om hur mycket RAM den har..? :o

Edit hittade hur man ändrade.. Men vad ska jag ändra till då? vad brukar man köra på? :)

Redigerat av WizZ
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Just det, inträffar det här bara när du spelar i skolan eller även när du använder ditt hemnätverk eller andra privata nätverk?

Har faktiskt inte testa någon annan stans än hemma, men eftersom det funkar perfekt på min riktiga dator så tror jag inte det är nätverket det är fel på ;) felet ligger någonstans i datan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

:huh: ?

Haha sorry för kasst svar, var sjukt trött...

Men när jag kollade hade jag installerat mer RAM än vad datorn klarar? :o Men sedan har jag problem då jag inte kan ta bort skol programmen men att jag får lösa det :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det borde inte finnas någon direkt övre gräns för hur mycket ram din dator klarar. Om du har 4 GB eller mer borde minecraft funka fint så länge du inte kör väldigt många moddar eller något högupplöst texturepack.

 

Du har 64bitars java installerat va?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...