Hoppa till innehåll

Skit Också!


Xorbit
 Dela

Rekommendera inlägg

Ahopp, då var det dags igen. Denna gången har jag precis bytt chassi. Jag skruvade isär den gamla datorn och dammade av alla delar innan jag satte in dom i den nya. Bytte från ett antec skeleton till ett fractal design define r4. Skitnöjd utseendemässigt och praktiskt. Men. Efter att jag kopplat allting (exakt som det var innan (nåja, nästan)) och försöker starta min skapelse så händer absolut ingenting. Först trodde jag att jag glömt koppla i powerknapparna till chassit så nör jag skulle undersöka detta upptäckte jag att den gröna lampa som alltid lyst innan när det har gått ström till moderkortet nu var släckt. Det är ett ca 2 år gammalt moderkort som kostade en ganska stor summa när jag köpte det. Ett asus M4A89GTD PRO/USB3. Socket am3. Mycket tacksam för hjälp!

 

P.S. Kan kanske lägga upp en bild senare.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hur? Alltså hur kollar jag det?

Är osäker men en kompis påstod att det inte alls är bra att använda magnetiska skruvmejslar även om datorn är strömlös när man jobbar med den. Gjorde nämligen det... Har iaf alltid gjort det innan utan problem.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har inte använt moderkortsdistanserna... Kan det vara det som är problemet?

Ja, jag var statiskt urladdad.

Om man inte använder moderkortsdistanserna kortsluts moderkortet, prova sätta fast moderkortet med dom. Har du otur har du bränt moderkortet. Redigerat av Draghguggwhor
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om man inte använder moderkortsdistanserna kortsluts moderkortet, prova sätta fast moderkortet med dom. Har du otur har du bränt moderkortet.

En gång råkade jag placera en lekkrets på kretskort på diskbänken, då gnistrade det till ordentligt och man såg hur det rykte! xD Ingenting jag gör igen. Den vart ordentligt bränd men som tur var fungerade kretsen fortfarande på något sätt. :P
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hur? Alltså hur kollar jag det?

Det jag märkte på min dator var att när jag la handen på chassit på lite olika ställen (särskilt baksidan) och sen andra handen på min externa hårddisk som var igång och inkopplad och som hade ett metallhölje kände jag hur det gick ström genom kroppen. En svag känsla av kontinuerligt, stickande obehag. Lustigt nog försvann det av sig själv efter ett tag.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...