Hoppa till innehåll

Hur Gör Man Spel?


minnap
 Dela

Rekommendera inlägg

Hej, är det någon som vet hur man gör ett spel?

Jag tror att många använder flash men hur gör man isåfall ett flashspel?

 

Jag undrar även om någon vet hur man gör ett rollspel? Dragonfable och annat, hur

gör man såna spel?

 

PS: Du måste inte svara på alla frågor.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Spel, liksom program, kodar man. Det finns flera programmeringsspråk man kan koda i.

 

Det finns t.ex Flash, Java, HTML5, C och säkert några till jag inte kommer på nu, ta dig en titt på dom och se vad du tycker ser lättast ut.

 

Att göra spel är inte lätt så jag rekommenderar där att lära dig t.ex HTML först och främst så du kommer igång och lär dig grunderna. http://w3schools.com är bra för det ändamålet

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Spel, liksom program, kodar man. Det finns flera programmeringsspråk man kan koda i.

 

Det finns t.ex Flash, Java, HTML5, C och säkert några till jag inte kommer på nu, ta dig en titt på dom och se vad du tycker ser lättast ut.

 

Att göra spel är inte lätt så jag rekommenderar där att lära dig t.ex HTML först och främst så du kommer igång och lär dig grunderna. http://w3schools.com är bra för det ändamålet

Jag är bra på HTML men ingen expert, finns det typ något där dem visar steg för steg och även vars man kodar in det?

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vart man "Kodar in det"? Nu hänger jag inte med, kodar in vad i var? Vilket språk tänker du på?

Alltså jag har inte liksom fattat det så bra med språk på datorn, java och annat, måste man ladda ner något för att koda in (Sa du inte något om att man kodar in spel?) spelen, finns det bara någon sida där man kan läsa steg för steg att göra ett spel?

 

 

Alltså laddar man ner programerings språk och sånt?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Alltså jag har inte liksom fattat det så bra med språk på datorn, java och annat, måste man ladda ner något för att koda in (Sa du inte något om att man kodar in spel?) spelen, finns det bara någon sida där man kan läsa steg för steg att göra ett spel?

Alltså laddar man ner programerings språk och sånt?

Man KODAR spel, inte kodar in.

 

Om du kan html borde du veta hur du programmerar.

 

Programmeringsspråk är inget du laddar ner utan något du lär dig.

 

Det finns steg för steg på HTML, PHP, CSS och några språk till på W3schools, men då får du ju inte det anpassat för dig.

 

Du programmerar(Kodar) i en IDE eller textredigerare(Förslagsvis Notepad++, Sublimetext 2 eller något annat).

Sedan beroende på vilket språk du kör kommer du behöva en compiler men det tar du längre fram, det du ska fokusera på är att lära dig att förstå och skriva olika språk.

 

När du kan förstå PHP och HTML så tycker jag du ska börja med något annat språk, t.ex C.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...