Pomegranate Skrivet 12 November 2012 Rapport Dela Skrivet 12 November 2012 (redigerat) Tjena! När jag kom hem från skolan och satte på datorn var cpu'n på 100%. Provade att stänga ner steam etc men det hjälpte inte så mycket. Höll på att googla fram en svar när dator plötsligt stängdes ner... Provade att sätta på igen men stängdes ner nästan omedelbart. Efter ca 2 min så funkade den igen. Nu ligger den på 40 med flera program på. Undrar om nån vet vad detta kan bero på? Min cpu är Intel Core i5 2500K 3,3GHz Redigerat 12 November 2012 av Pomegranate Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 12 November 2012 Rapport Dela Skrivet 12 November 2012 Kolla vilka program det är som använder cpu'n så mycket och gör nåt åt dem. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Suicidans Skrivet 12 November 2012 Rapport Dela Skrivet 12 November 2012 Virus, kanske? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 12 November 2012 Rapport Dela Skrivet 12 November 2012 Se till att operativsystemet inte är inställt på att installera uppdateringar automatiskt. Det kan vara virus också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 12 November 2012 Rapport Dela Skrivet 12 November 2012 Inte bara virus utan även vissa av de så kallade "anti virus-programmen" kan ligga i bakgrunden och suga kraft ifrån datorn. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pomegranate Skrivet 13 November 2012 Författare Rapport Dela Skrivet 13 November 2012 Kolla vilka program det är som använder cpu'n så mycket och gör nåt åt dem.Märkte inte någon program som använde mycket,stängde ner all också...som sagt hade precis öppnat datorn. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pomegranate Skrivet 14 November 2012 Författare Rapport Dela Skrivet 14 November 2012 (redigerat) Jag kan också tillägga att min moderkort var på reparation för ca 2 veckor sen. Satte ihop den själv och min dator har fungerat felfritt sen dess, eller ja,tills igår Redigerat 14 November 2012 av Pomegranate Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.