Hoppa till innehåll

Hjälp Vid Val Av Dator!


Muggebigge
 Dela

Rekommendera inlägg

Stuvade om Suicidans inköpslista, bantade den lite och pressade priset och såg till att allt finns i lager:

http://www.inet.se/kundvagn/visa/2568276/muggebiggedator2

Det jag ändrade var att jag tog ett billigare nätagg (750W är väldigt överdrivet i ditt fall), Lite billigare chassi, tog bort den extra fläkten och SSDn. Jag ökade RAM från 6 GB till 8 GB och tog en CDROM-spelare som fanns i lager. Det man skulle kunna ändra om man vill är att ta ett något sämre grafikkort och en något bättre processor men det kommer inte göra så där värst stor skillnad tror jag.

 

Om du känner att du verkligen vill pusha ditt minecraftspelande kan du alltid köra med 16 GB RAM.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/2568409/muggebigge3

Då kommer du kunna köra med Ethos unbelievable shaders och 256x256 texturepack utan problem.

Redigerat av Dave37
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fast Minecraft funkar lite annorlunda än de flesta andra spel. Trots att jag kör en helt sjuk shader och 512x512 texturepack så använder jag bara 5.28 GHz/13.2 GHz medan allt RAM (8 GB) förbrukas. Dessutom klarar han Minecraft gott och väl med 1024 MB grafikkort.

Redigerat av Dave37
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag vet inte hur krävande hi res texture packs på minecraft är för grafikkortet, det enda jag har märkt är att RAM minnet konsumeras väldigt fort gentemot andra spel. Vilket får mig att anta att Minecraft drar mer kraft från RAM än från grafikkortet (och processorn) än andra spel.

 

Frågan är om man välja en något bättre processor för samma pris... Intel är väl fortfarande att föredra över AMD?

Redigerat av Dave37
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
  • 2 månader senare...

Om du redan har en dator kanske det är värt att uppgradera istället för att köpa en helt ny? T.ex. Chassi, Nätagg, modekort och RAM minne är sånt som man inte brukar behöva uppgradera om man inte gör något väldigt stort. För att kunna spela spel är det mestadels grafikkort och processor man behöver byta upp.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...