Suicidans Skrivet 21 November 2012 Rapport Dela Skrivet 21 November 2012 Vad konstigt, plötsligt var min kundvagn 300kr dyrare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 21 November 2012 Rapport Dela Skrivet 21 November 2012 (redigerat) Stuvade om Suicidans inköpslista, bantade den lite och pressade priset och såg till att allt finns i lager: http://www.inet.se/kundvagn/visa/2568276/muggebiggedator2 Det jag ändrade var att jag tog ett billigare nätagg (750W är väldigt överdrivet i ditt fall), Lite billigare chassi, tog bort den extra fläkten och SSDn. Jag ökade RAM från 6 GB till 8 GB och tog en CDROM-spelare som fanns i lager. Det man skulle kunna ändra om man vill är att ta ett något sämre grafikkort och en något bättre processor men det kommer inte göra så där värst stor skillnad tror jag. Om du känner att du verkligen vill pusha ditt minecraftspelande kan du alltid köra med 16 GB RAM. http://www.inet.se/kundvagn/visa/2568409/muggebigge3 Då kommer du kunna köra med Ethos unbelievable shaders och 256x256 texturepack utan problem. Redigerat 21 November 2012 av Dave37 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Suicidans Skrivet 21 November 2012 Rapport Dela Skrivet 21 November 2012 Ja, 750w är mycket onödigt, tog bara den för den låg på 450kr just då. Upplösning av texturer som ens dator pallar beror mycket mindre på ram än vad det beror på vram (grafikkortsminne). Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 21 November 2012 Rapport Dela Skrivet 21 November 2012 (redigerat) Fast Minecraft funkar lite annorlunda än de flesta andra spel. Trots att jag kör en helt sjuk shader och 512x512 texturepack så använder jag bara 5.28 GHz/13.2 GHz medan allt RAM (8 GB) förbrukas. Dessutom klarar han Minecraft gott och väl med 1024 MB grafikkort. Redigerat 21 November 2012 av Dave37 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Suicidans Skrivet 21 November 2012 Rapport Dela Skrivet 21 November 2012 Jag litar på dej. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 22 November 2012 Rapport Dela Skrivet 22 November 2012 (redigerat) Jag vet inte hur krävande hi res texture packs på minecraft är för grafikkortet, det enda jag har märkt är att RAM minnet konsumeras väldigt fort gentemot andra spel. Vilket får mig att anta att Minecraft drar mer kraft från RAM än från grafikkortet (och processorn) än andra spel. Frågan är om man välja en något bättre processor för samma pris... Intel är väl fortfarande att föredra över AMD? Redigerat 22 November 2012 av Dave37 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Muggebigge Skrivet 22 November 2012 Författare Rapport Dela Skrivet 22 November 2012 Tack alla som har tipsat och sånt! Men min pappa kan fixa en från jobbet så jag köper ingen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KeeperofMee Skrivet 8 December 2012 Rapport Dela Skrivet 8 December 2012 Tack alla som har tipsat och sånt! Men min pappa kan fixa en från jobbet så jag köper ingen. *Facepalm* Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Muggebigge Skrivet 9 Februari 2013 Författare Rapport Dela Skrivet 9 Februari 2013 (redigerat) Är denna bra? http://www.netonnet.se/art/dator/stationar...eo/178219.3012/ Eller denna? http://www.komplett.se/k/ci.aspx?sku=10693 Nu vill jag oxå kunna spela nya spel Redigerat 9 Februari 2013 av Muggebigge Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 9 Februari 2013 Rapport Dela Skrivet 9 Februari 2013 Om du redan har en dator kanske det är värt att uppgradera istället för att köpa en helt ny? T.ex. Chassi, Nätagg, modekort och RAM minne är sånt som man inte brukar behöva uppgradera om man inte gör något väldigt stort. För att kunna spela spel är det mestadels grafikkort och processor man behöver byta upp. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.