Hoppa till innehåll

Min Mamma Är Överbeskyddande


Nixous
 Dela

Rekommendera inlägg

Hej!

Jag har ett problem och det är att min mamma är alldeles för överbeskyddande jag får inte äns spela Ace Of Spades!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Det är lite ehhh KONSTIGT!!!!!!!!! Jag vill jättegärna t ex spela BattleField Heroes men det får jag inte för pappa får jag men inte mamma!!! Det känns som att det bara är mamma som bestämmer hon vill inte äns prata med min pappa om jag ska få det eller inte, min pappa bestämmer ALDRIG bara när bara han och jag är hemma!!!

Hur ska jag övertala min mamma att jag inte blir påverkad och att jag ska få spela det nu!!!

 

Snälla hjälp alla mina kompisar får det utom jag!!!

 

MVH William!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 41
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Be henne tala med någon av dina kompisars föräldrar, så att hon får veta hur de resonerar. Det är väldigt bra att du vill lösa detta genom att komma överens med din mamma. Men tills vidare kan du väl göra något annat än att spela datorspel? Typ spela saxofon. Det är coolt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Wille, det är bara att acceptera, när jag var i din ålder så fick inte jag spela Counter Strike som då var det coolaste man kunde göra, på senare år spelar jag ju självfallet vad jag vill men i din ålder bör man lyssna på sina föräldrar. Dessutom finns det en massa andra roliga saker du kan göra. Du vill inte bli innesittande datanörd redan, det har du tid med sedan ;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag hade inte ens en dator, tror jag, när jag var i din ålder. En egen dator, i alla fall. En av sakerna jag lärt mig under årens gång är dock att man skall respektera sina föräldrar och vad de säger. Vill de inte att du spelar vissa spel, så är det bara att lyssna. Antingen det, eller så försöker du om möjligt att resonera med dem.

 

Och nej, spela saxofon är icke coolt, in my humble opinion.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag hade inte ens en dator, tror jag, när jag var i din ålder. En egen dator, i alla fall. En av sakerna jag lärt mig under årens gång är dock att man skall respektera sina föräldrar och vad de säger. Vill de inte att du spelar vissa spel, så är det bara att lyssna. Antingen det, eller så försöker du om möjligt att resonera med dem.

Inte jag heller, men man får tänka på att det har hänt en del sedan man själv var 11. Fler har datorer idag än i början av 2000-talet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag vet att jag köpte min första dator när jag var 13 år gammal.

Innan dess hade vi en gemensam dator som jag satt mycket på.

Mina föräldrar var inte noga med vad jag spelade, så länge jag skötte läxorna och var ute med jämna mellanrum.

Problemet är att jag blev väldigt osocial, och jag blev väldigt stillasittande.

 

Jag kan förstå dig att du vill spela spel, men gör som föräldrarna säger, det lönar sig i längden.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Inte jag heller, men man får tänka på att det har hänt en del sedan man själv var 11. Fler har datorer idag än i början av 2000-talet.

Ja, uh ja. Jag minns när jag var 11. Jag tror jag hade en Nokia 3330 då (i ett 3310-skal). Nuförtiden ser man ju 11-åringar med smartphones.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...