Laserturken Skrivet 13 Januari 2013 Rapport Dela Skrivet 13 Januari 2013 (redigerat) Jag får fps drop I de flesta spelen, börjar bli jävligt jobbigt. Jag har skaffat HW monitor och börjar tro att det kan vara något med överhettning. Skaffat detta program och det står att mitt grafikkort är på 95. Kan det vara det? Redigerat 13 Januari 2013 av Laserturken Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
loopen Skrivet 13 Januari 2013 Rapport Dela Skrivet 13 Januari 2013 Dammsug datorn? Annars vet jag inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Suicidans Skrivet 13 Januari 2013 Rapport Dela Skrivet 13 Januari 2013 (redigerat) Om ditt grafikkort är på 95 grader så kan det definitivt vara det. EDIT: Ditt, inte mitt. Redigerat 13 Januari 2013 av Suicidans Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 13 Januari 2013 Rapport Dela Skrivet 13 Januari 2013 Vad har du för grafikkort och vad kör du för spel som du får FPS-drop på och på vilka inställningar? håller med Loopen, en första åtgärd är att få bort damm från delarna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Laserturken Skrivet 13 Januari 2013 Författare Rapport Dela Skrivet 13 Januari 2013 (redigerat) Vad har du för grafikkort och vad kör du för spel som du får FPS-drop på och på vilka inställningar? håller med Loopen, en första åtgärd är att få bort damm från delarna.Hur ska jag dammsuga? Ska jag öppna datorn och dammsuga? Redigerat 13 Januari 2013 av Laserturken Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Suicidans Skrivet 13 Januari 2013 Rapport Dela Skrivet 13 Januari 2013 Ja. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 13 Januari 2013 Rapport Dela Skrivet 13 Januari 2013 Om du har en burk med tryckluft är det att föredra då du kommer åt bättre och risken att du råkar stöta till något och förstöra är mindre. http://www.sweclockers.com/forum/56-kringu...n/#post12769018 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Laserturken Skrivet 13 Januari 2013 Författare Rapport Dela Skrivet 13 Januari 2013 Om du har en burk med tryckluft är det att föredra då du kommer åt bättre och risken att du råkar stöta till något och förstöra är mindre. http://www.sweclockers.com/forum/56-kringu...n/#post12769018Aa, haft en sån innan. Tack för hjälpen,. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Draghguggwhor Skrivet 13 Januari 2013 Rapport Dela Skrivet 13 Januari 2013 Du skall aldrig dammsuga en dator med vanlig dammsugare, det måste göras med tryckluf. Med en dammsugare kan det bli ESD-skador. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 13 Januari 2013 Rapport Dela Skrivet 13 Januari 2013 Du skall aldrig dammsuga en dator med vanlig dammsugare, det måste göras med tryckluf. Med en dammsugare kan det bli ESD-skador.Det beror ju på hur nära man har munstycket. Ser man till att hålla det på ordentlig avstånd är inte damsugaren tillräckligt kraftig för att göra någon skada. Men som sagt, tryckluft är helt klart att föredra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Draghguggwhor Skrivet 13 Januari 2013 Rapport Dela Skrivet 13 Januari 2013 Det beror ju på hur nära man har munstycket. Ser man till att hålla det på ordentlig avstånd är inte damsugaren tillräckligt kraftig för att göra någon skada. Men som sagt, tryckluft är helt klart att föredra.Fast om man vill ha bort allt damm(som är att föredra) så måste man närma sig med munstycket. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Suicidans Skrivet 13 Januari 2013 Rapport Dela Skrivet 13 Januari 2013 Rätt säker på att det går att få bort damm utan att ha dammsugarslang-grejen precis skrapandes emot sakerna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.