MrFr3drik Skrivet 23 Januari 2013 Rapport Dela Skrivet 23 Januari 2013 (redigerat) Hej Jag har en kompis som vill att jag ska plocka ihop en ekonomisk speldator. Detta är vad jag har kommit fram till. Budgeten låg runt 5000 kr men det behövs även skärm och kring utrustning. Vad tycker ni? Edit: Kanske ska till att det som kommer spelas är typ LoL och Skyrim tror jag. :/ Redigerat 23 Januari 2013 av MrFr3drik Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Draghguggwhor Skrivet 23 Januari 2013 Rapport Dela Skrivet 23 Januari 2013 Kan bli jädrigt svårt att få till en dator som duger som även ska ha kringutrustning och skärm för 5k. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 23 Januari 2013 Rapport Dela Skrivet 23 Januari 2013 Kan bli jädrigt svårt att få till en dator som duger som även ska ha kringutrustning och skärm för 5k.Testa omöjligt. Det går nätt och jämnt att få ihop en dator med kringutrustning, om det ens går... men om det ska vara en "speldator" så rör vi oss långt in i 'omöjligt'. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MrFr3drik Skrivet 23 Januari 2013 Författare Rapport Dela Skrivet 23 Januari 2013 Jo men om vi säger att datorn ska kosta 5k då? Är det ett bra val av delar? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Proccito Skrivet 23 Januari 2013 Rapport Dela Skrivet 23 Januari 2013 Min laptop kostade lite mer än 7000kr och klarar skyrim utan större problem om man har satt låga grafikinställningar. Så det är nog inte omöjligt. Men när det kommer till skärmen så lär man väl få lägga ner ett eller två tusen till. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MrFr3drik Skrivet 23 Januari 2013 Författare Rapport Dela Skrivet 23 Januari 2013 Jo jag funderar på om en laptop är att föredra. Ska kolla runt lite. :3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Proccito Skrivet 23 Januari 2013 Rapport Dela Skrivet 23 Januari 2013 Jo jag funderar på om en laptop är att föredra. Ska kolla runt lite. :3Köp inte en laptop som speldator, verkligen inte för 5000kr Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MrFr3drik Skrivet 23 Januari 2013 Författare Rapport Dela Skrivet 23 Januari 2013 Heh nej den skulle inte palla något typ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vitdom Skrivet 26 Januari 2013 Rapport Dela Skrivet 26 Januari 2013 (redigerat) Vad menar din kompis med "speldator"? Ska den klara av spelen eller behöver den inte det, utan den ska bara användas till det? Be din kompis att bestämma sig. Redigerat 26 Januari 2013 av Vitdom Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MrFr3drik Skrivet 26 Januari 2013 Författare Rapport Dela Skrivet 26 Januari 2013 Den ska kunna köra spelen med bra fps. Behöver inte vara på högsta liksom. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.