Snubblade över den här länken http://www.fuska.se/vanillacoke och undrar vafan gör den där? Haha :D
Vanilla Coke
Det trevliga i sammanhanget är att Vanilla Coke håller på att återlanseras i Sverige sedan någon vecka sen =)
Apropå länken så var det en namnlista som låg uppe för att sätta press på CocaCola.
Nice! Svenskproducerad eller bara såld?
Svenskproducerad =)
Från deras Facebook-sida:
"Coca-Cola Sverige
den 6 februari
Vi i Jordbro är glada över att få producera och förse Sverige med Coca-Cola Vanilla. Hoppas det smakar!"
Härligt, hoppas den håller samma klass som den amerikanska
↗ till inläggetEnligt en kompis till mig så smakar den mindre vanilj, vilket låter lite trist.Härligt, hoppas den håller samma klass som den amerikanska
Det är trevligt att den kommer tillbaka. Är den inte lika god som den importerade är det bara att fortsätta köpa den importerade från ICA Maxi. ;)
Men tänk om de slutar importera för att det finns "på riktigt" i Sverige då? :o
Då får man fylla källaren likt denne mannen:
↗ till inläggetJag har då minsann inte lagt märke till någon Vanilla Coke i min Maxi-affär?! o:<Det är trevligt att den kommer tillbaka. Är den inte lika god som den importerade är det bara att fortsätta köpa den importerade från ICA Maxi. ;)
Samma på min närmaste ICA Kvantum.. Inga svenska Vanilla, de amerikanska finns kvar dock. Men de tar väl några veckor innan de börjar komma ut ordentligt.
Ska raida stan idag efter en finfin vanilla coke.
Har inte heller hittat nån på Ica, bara importerad. Men det kan väl ta ett litet tag antar jag.
Förresten, är det bara jag och mina kompisar som inbillar oss eller smakar Cola Zero Vanilla mer vanilj än den vanliga?
Det ser ut att vara en halvlitersflaska på bilden på länken, finns det sånna nu också eller är det bara burkar?
Är en 1,5L.. tyvärr från 2003 elelr liknande. CocaCola Sverige svarade på facebook när jag frågade om de skulle sälja annat än burk och de sade nej för tillfället. Så bara svenska burkar med Vanilla i början iaf :(
Fortfarande inte hittat någon, kan ju ha med om att butikschefen väljer att köpa in de eller inte..
Hitta i Ica där jag bor :) haha!
Hittade också! Pappa snodde ett dussin från jobbet
Tog tag i det hela och mejlade Coca-Cola, ICA Kvantum Sannegården och Coop Extra närmast mig.
Coca-Cola har ännu inte svarat.. dock fick de en väldigt svår fråga. "Var i min närhet kan jag köpa Svensk Vanilla"... Så de tar väl tid för de att hitta platserna.
ICA Kvantum Sannegården svarade att de återigen fått in den amerikanska, anledningen till att den ofta är slut är för att de är volymbegränsningar på hur mycket importerad de får beställa. Att den svenska inte dykt upp beror på att ICA centralt inte skulle ha tatt in den. Detta fick mig att undra lite, är det någon som verkligen har köpt Svensk vanilla på en ICA? I så fall på vilken?
Coop Extra Eriksberg svarade att de hade amerikansk Vanilla coke inne på deras amerikanska hyllor. De svarade dock inte alls på mina frågor om den Svenska.
↗ till inläggetTog tag i det hela och mejlade Coca-Cola, ICA Kvantum Sannegården och Coop Extra närmast mig.
Coca-Cola har ännu inte svarat.. dock fick de en väldigt svår fråga. "Var i min närhet kan jag köpa Svensk Vanilla"... Så de tar väl tid för de att hitta platserna.
ICA Kvantum Sannegården svarade att de återigen fått in den amerikanska, anledningen till att den ofta är slut är för att de är volymbegränsningar på hur mycket importerad de får beställa. Att den svenska inte dykt upp beror på att ICA centralt inte skulle ha tatt in den. Detta fick mig att undra lite, är det någon som verkligen har köpt Svensk vanilla på en ICA? I så fall på vilken?
Coop Extra Eriksberg svarade att de hade amerikansk Vanilla coke inne på deras amerikanska hyllor. De svarade dock inte alls på mina frågor om den Svenska.
På ICA vid mig har den svenska vanilla funnits ganska länge. Tror det var i slutet på februari jag hittade den där första gången.