💬
Logga in
Fuska.se

Vanilla Coke

87 svar · startad

Bossen Admin

Var förbi ICA igår och såg att de nu faktiskt tagit in den, så antar att ICA har löst sina konflikter med Coca-Cola nu =)

↗ till inlägget

Var förbi ICA igår och såg att de nu faktiskt tagit in den, så antar att ICA har löst sina konflikter med Coca-Cola nu =)

Fan vad segt, har funnits på ICA och i princip alla småkiosker här ett väldigt bra tag.

22 Sep 2013
Knark
Trådstartare #63

kan ni lära er skillnad på impotent cola vanilla från USA!!!! eller SVENSK PRODESERAD I SVENSKA FABRIKERNA!!!!!

↗ till inlägget

kan ni lära er skillnad på impotent cola vanilla från USA!!!! eller SVENSK PRODESERAD I SVENSKA FABRIKERNA!!!!!

Om du syftade på mitt inlägg så menade jag den svenskproducerade.

23 Sep 2013
Knark
Trådstartare #65

mmm jag hittade den på turk affären

20 Dec 2013
Bossen Admin

Ingen som råkar veta var man kan köpa flak med Vanilla till bättre priser? Göteborgsområdet vore mest intressant.

21 Dec 2013
Knark
28 Dec 2013

Hittade svenskproducerad vanilla coke på willys för 5.90+pant(50öre) styck, villket är runt 155kr/flak

3 Jan 2014
ImbazFührer

Förstår inte varför alla är så kåta på vanilla coke? Vanlig Cola är något satan så mycket godare, iskall och direkt ur kylen på en varm sommardag?

↗ till inlägget

Förstår inte varför alla är så kåta på vanilla coke? Vanlig Cola är något satan så mycket godare, iskall och direkt ur kylen på en varm sommardag?

Det kallas att tycka olika, jag personligen tycker båda smakar gott.

ImbazFührer
↗ till inlägget

Det kallas att tycka olika, jag personligen tycker båda smakar gott.

Självklart! Men jag känner inte en enda människa som erkänner sig "älska" Vanilla och inte minst jämför den som likvärdig en vanlig Cola...?

Inte vet jag, men Vanilla anses nog mest som en överskattad bi-produkt i mina trakter, även om de säljs i de flesta matbutiker.

Däremot förstår jag inte hur smakupplevelsen kan vara såpass utspridd? På vissa orter är den hyllad som en ersättare till originalet, och istället på andra är platser Vanilla t.o.m okänd, om ännu inte ökänd.

Senast ändrad:

Bossen Admin

Jag känner troligen lika många som "älskar" den som "hatar" den. Det har nog inget med var folk bor att göra utan det handlar bara om att folk gillar olika.

Det tråkiga är dock att den är såpass dyr, ett 24p Coca-Cola/Zero går ofta att få tag i för runt 100kr + pant. Ska man ha ett vanilla så är det runt 150kr + pant. 50% dyrare alltså :/

Men det verkar onekligen som den nu kommit ut på marknaden ordentligt. T.om. sett folk på bussen som suttit och druckit sådana så den börjar onekligen spridas =)

De e fan bättre än när alla var helt i extas över saftsoppa.

Jag tycker själv att den är god men borde smaka mer vanilj.

Bossen Admin

Den amerikanska smakar mer vanilj, dock börjar den bli svår att få tag i dessvärre.

Gudas gillar det här
Knark
Trådstartare #75

usagodis.se har haft den amerikanska förut!

Jag tycker den smakar för mycket vanilj, och jag hade hellre haft den i själva colasmaken än eftersmak, men det är bara vad jag tycker.

26 Mar 2014
Bossen Admin

Ingen som har sett någon som säljer flak i Göteborg till bättre priser?

Vad jag vet så finns det i Strömstad, men det är ju lite långt dit. Runt en hundralapp för en platta vore perfekt.

28 Mar 2014
↗ till inlägget

Ingen som har sett någon som säljer flak i Göteborg till bättre priser?

Vad jag vet så finns det i Strömstad, men det är ju lite långt dit. Runt en hundralapp för en platta vore perfekt.

Då jag bor i Luleå så har jag ju inte koll på var det finns i Göteborg, men här säljer i alla fall både Coop och ICA plattor. Priserna har jag dock inte riktigt koll på.

Finns de på flaska eller är det burkar som gäller?

Azaaxin

Jag vet bara burkar.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in