Hoppa till innehåll

Trasigt Grafikkort


MrFr3drik
 Dela

Rekommendera inlägg

Hej

När jag spelade i onsdags så blev min skär helt plötsligt svart men allt ljud var kvar och datorn verkade fungera annars. Men då jag inte kunde göra något eftersom jag inte såg så tryckte jag på reset. Datorn dog men kunde inte starta igen.

Och nu till problemet.

När man startar datorn så kör den selftestet men mankan inte komma in till bios eller något förbi det. På min dr.debug får jag felmeddelandet "b2" som ska vara "legacy option initialization" och jag har inte en aning om vad det är. Jag har prövat grafikkortet i två olika maskiner och den fungerar inte i någon av dem. Garantin går ut om en månad så jag antar att jag borde kunna få igen för det. Vad tror ni?

 

Dator specs: Inet kundvagn (säg till om jag ska ändra länken mot en lista)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hej

När jag spelade i onsdags så blev min skär helt plötsligt svart men allt ljud var kvar och datorn verkade fungera annars. Men då jag inte kunde göra något eftersom jag inte såg så tryckte jag på reset. Datorn dog men kunde inte starta igen.

Och nu till problemet.

När man startar datorn så kör den selftestet men mankan inte komma in till bios eller något förbi det. På min dr.debug får jag felmeddelandet "b2" som ska vara "legacy option initialization" och jag har inte en aning om vad det är. Jag har prövat grafikkortet i två olika maskiner och den fungerar inte i någon av dem. Garantin går ut om en månad så jag antar att jag borde kunna få igen för det. Vad tror ni?

 

Dator specs: Inet kundvagn (säg till om jag ska ändra länken mot en lista)

Händer mig ibland, senaste idag. men då inte att windows inte startar som jag uppfattade det.

 

För mig: jag spelar mycket league of legends och snackar i skype har nog på spotify i bakgrunden.

 

/har bärbar 

 

om jag då har locket stängt så slocknar skärmen efter ett tag då med ljudet stängs av. i skype men bara efter ett tag sen är spotify kvar. 

 

det sen fäller man upp skärmen och känner över på den delen fläkten är och känner att det är skapligt varmt och att fläkten går i max. det hör man ju då inte när man har headsetet på och skype samtidigt.

 

så stänger man av datorn på det ända sättet utom att dra ut batteriet, hålla in start knappen tills den dör.

 

--

tror du borde skaffa bättre fläkt om du har stationär. eller att inget står vägen grafikkortet blir varmt och man gör något som så den används.

 

--

Blev bara tvungen att skriva för jag kände att jag har liknande problem om man bortser att jag kommer in i datorn sen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hej

När jag spelade i onsdags så blev min skär helt plötsligt svart men allt ljud var kvar och datorn verkade fungera annars. Men då jag inte kunde göra något eftersom jag inte såg så tryckte jag på reset. Datorn dog men kunde inte starta igen.

Och nu till problemet.

När man startar datorn så kör den selftestet men mankan inte komma in till bios eller något förbi det. På min dr.debug får jag felmeddelandet "b2" som ska vara "legacy option initialization" och jag har inte en aning om vad det är. Jag har prövat grafikkortet i två olika maskiner och den fungerar inte i någon av dem. Garantin går ut om en månad så jag antar att jag borde kunna få igen för det. Vad tror ni?

 

Dator specs: Inet kundvagn (säg till om jag ska ändra länken mot en lista)

Har du testat det i 2 datorer och det ej fungerar så borde det vara solklart garantifall. Så bara att skicka in. Då kortet har utgått så kommer de troligen att erbjuda ett "likvärdigt" eller pengarna tillbaka.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har du testat det i 2 datorer och det ej fungerar så borde det vara solklart garantifall. Så bara att skicka in. Då kortet har utgått så kommer de troligen att erbjuda ett "likvärdigt" eller pengarna tillbaka.

Jo det blir att göra så. Brukar det ta lång tid med garanti ärenden tro?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Inet brukar vara snabba. Lämnat in en del saker genom åren och antingen har de bytt på plats/givit pengar tillbaka eller så har det tagit max 2 veckor, ofta en. Dock var det väl runt ett år senast jag lämnade in något.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...