Rhino Skrivet 15 Mars 2013 Rapport Dela Skrivet 15 Mars 2013 När jag stoppar i ett spel i datorn, (bärbar) så händer ingenting. Den bara låter ett tag. Sen så hittar den inte på ''Dator'' taben i Start menyn. Redan gjort det där på kontrollpanelen att den ska Fråga mig varje gång. :/ help<3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 15 Mars 2013 Rapport Dela Skrivet 15 Mars 2013 Starta linux och kör "dmesg" så skriver den ut all information som finns. Prova sedan att montera /dev/cdrom eller /dev/sr0. Om det inte funkar så är det fel på skivan eller CD-läsaren. Om det blir så för alla skivor är det antagligen läsaren. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rhino Skrivet 16 Mars 2013 Författare Rapport Dela Skrivet 16 Mars 2013 Starta linux och kör "dmesg" så skriver den ut all information som finns. Prova sedan att montera /dev/cdrom eller /dev/sr0. Om det inte funkar så är det fel på skivan eller CD-läsaren. Om det blir så för alla skivor är det antagligen läsaren.Har inte linux :/ Ja, de kan ju faktiskt vara läsaren.. Förstår inte hur då den är rätt ny hela datorn. :/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
loopen Skrivet 16 Mars 2013 Rapport Dela Skrivet 16 Mars 2013 Har inte linux :/Skaffa det? Ubuntu är jätteenkelt att installera. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Draghguggwhor Skrivet 16 Mars 2013 Rapport Dela Skrivet 16 Mars 2013 Har inte linux :/ Ja, de kan ju faktiskt vara läsaren.. Förstår inte hur då den är rätt ny hela datorn. :/Kör linux live cd. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 16 Mars 2013 Rapport Dela Skrivet 16 Mars 2013 Ja, det behöver inte ens installeras. De verktygen jag nämner är väldigt grundläggande och finns med i alla distros. En Linuxskiva är bra att ha liggandes för när datorn krånglar. Jag har flera. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.