Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

Skrivet

När jag stoppar i ett spel i datorn, (bärbar) så händer ingenting. Den bara låter ett tag. Sen så hittar den inte på ''Dator'' taben i Start menyn.

Redan gjort det där på kontrollpanelen att den ska Fråga mig varje gång. :/

help<3

Skrivet

Starta linux och kör "dmesg" så skriver den ut all information som finns. Prova sedan att montera /dev/cdrom eller /dev/sr0. Om det inte funkar så är det fel på skivan eller CD-läsaren. Om det blir så för alla skivor är det antagligen läsaren.

Skrivet

Starta linux och kör "dmesg" så skriver den ut all information som finns. Prova sedan att montera /dev/cdrom eller /dev/sr0. Om det inte funkar så är det fel på skivan eller CD-läsaren. Om det blir så för alla skivor är det antagligen läsaren.

Har inte linux :/

Ja, de kan ju faktiskt vara läsaren.. Förstår inte hur då den är rätt ny hela datorn. :/

Skrivet

Ja, det behöver inte ens installeras. De verktygen jag nämner är väldigt grundläggande och finns med i alla distros. En Linuxskiva är bra att ha liggandes för när datorn krånglar. Jag har flera.

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...