Hoppa till innehåll

Behöver Nytt Antivirusprogram!


V0LFI
 Dela

Rekommendera inlägg

F-Secure kör jag med.

Nu vet jag inte hur mycket det antivirusprogrammet har utvecklats sedan jag använde det för ett  antal år sedan.. Men då var i stort sett alla gratis varianter bättre än f-secure. Men som sagts, var många år sedan och de kanske har förbättrat programmet, men något säger mig att så är inte fallet. 

 

Gratis versionerna till erfarna datoranvändare, betalprogrammen till de oerfarna. Min personliga åsikt är att antivirusprogram är onödigt och sunt förnuft är det bästa skyddet. 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu vet jag inte hur mycket det antivirusprogrammet har utvecklats sedan jag använde det för ett  antal år sedan.. Men då var i stort sett alla gratis varianter bättre än f-secure. Men som sagts, var många år sedan och de kanske har förbättrat programmet, men något säger mig att så är inte fallet. 

 

Gratis versionerna till erfarna datoranvändare, betalprogrammen till de oerfarna. Min personliga åsikt är att antivirusprogram är onödigt och sunt förnuft är det bästa skyddet. 

Håller med dig ! Dock känner jag fortfarande en säkerhet när jag har ett virus skydd som varnar om något dåligt ligger i en fil man laddar hem. På min skoldator så har jag inget virusskydd. Eftersom jag bara pluggar på den, och kanske sitter på facebook. Sedan vet jag inte om de där skol datorerna klarar ett virusskydd :S

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu vet jag inte hur mycket det antivirusprogrammet har utvecklats sedan jag använde det för ett  antal år sedan.. Men då var i stort sett alla gratis varianter bättre än f-secure. Men som sagts, var många år sedan och de kanske har förbättrat programmet, men något säger mig att så är inte fallet. 

 

Gratis versionerna till erfarna datoranvändare, betalprogrammen till de oerfarna. Min personliga åsikt är att antivirusprogram är onödigt och sunt förnuft är det bästa skyddet. 

Ja det är svårt det där. Om man ska veta att det fungerar eller ej. Men de blockar många sidor som jag vet att det är virus på. Den genomsöker trafiken ner och det märks tydligt. Eftersom den har tagit bort filer jag laddat ner som den tycker är virus. 

 

Men jag tycker det är lite sådär. Jag genomsökte min dator för någon vecka sen. Men innan dess hade jag inte gjort det på 3 månader. Och då tycker man att jag borde ha virus eller spionprogram men den hittade inget. Så man blir lite tveksam. Men den brukar ta bort alla andra gånger jag genomsöker.

 

http://anti-virus-software-review.toptenreviews.com/

Redigerat av Nimrood
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...