Hoppa till innehåll

Gör Texten Så Lång Som Möjligt


Rekommendera inlägg

Denna leken går ut på att jag börjar med en text, så ska nästa person ta texten och lägga till fler saker och detaljer utan att ändra betydelsen. Så mycket ordbajs som möjligt alltså.

 

Till exempel om jag börjar med "Jag är hungrig" så kan nästa person skriva "I detta nu har en stark känsla av hunger nått mig" och nästa person bygger vidare på det för att det ska bli så långt som möjligt. Man får lägga till nya meningar och paragrafer. Se till att håll hög kvalité och skriv inte bara ihop något halvbra snabbt. Bonuspoäng om det är fin svenska. Om det blir kaos eller tråden håller på att dö ut eller nåt så kan jag avbryta och börja om med en ny mening.

 

Jag börjar med denna meningen: Det är en bäver i vattnet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

OffTopic:

 

Är inte detta mer eller mindre en kopia Evighetshistorian?

Borde vi inte fortsätta på den istället?

Nej, detta är ingen historia. Du ska ta personens inlägg ovan och lägga till så mycket som möjligt eller ändra befintlig text utan att betydelsen ändras.

 

Det känns som att proccito har hoppat över mitt inlägg och börjat om på orginalmeningen jag skrev. Hans inlägg låter mer som en historia med flera händelser (promenerade, också) medans mitt inlägg #3 enligt mig inte låter så mycket som en historia.

 

http://www.fuska.se/forum/topic/158296-feedback-tråden/?p=1978822 är ett exempel på hur jag lyckades göra meningen "Hur ofta är du vid bryggan i Eriksberg? Jag och Dave37 var där en gång men såg dig inte". ca. 10 ggr så lång och även gammalsvensk. Jag skulle kunna lägga ännu mer tid och få den dubbelt så lång igen.

 

Så copypasta inlägg #3 här och lägg till och ändra saker, utan att göra om det till en historia eller ändra betydelse. Jag förstår att det kan vara svårt att undvika att det låter som en berättelse.

Redigerat av WASD
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nej, detta är ingen historia. Du ska ta personens inlägg ovan och lägga till så mycket som möjligt eller ändra befintlig text utan att betydelsen ändras.

 

Det känns som att proccito har hoppat över mitt inlägg och börjat om på orginalmeningen jag skrev. Hans inlägg låter mer som en historia med flera händelser (promenerade, också) medans mitt inlägg #3 enligt mig inte låter så mycket som en historia.

 

http://www.fuska.se/forum/topic/158296-feedback-tråden/?p=1978822 är ett exempel på hur jag lyckades göra meningen "Hur ofta är du vid bryggan i Eriksberg? Jag och Dave37 var där en gång men såg dig inte". ca. 10 ggr så lång och även gammalsvensk. Jag skulle kunna lägga ännu mer tid och få den dubbelt så lång igen.

 

Så copypasta inlägg #3 här och lägg till och ändra saker, utan att göra om det till en historia eller ändra betydelse. Jag förstår att det kan vara svårt att undvika att det låter som en berättelse.

Jaha, då har jag missförstått den här tråden, ursäkta!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vid detta tillfälle så har en ståtlig varelse beskådats. Dess kropp vars form överensstämmer med det av en bäver synes befinna sig i det vatten som ligger framför oss.

Vid detta tillfälle, 14:02 finsk tid är det möjligt att iakta en varelse som haver högst ståtliga fysiska finesser. Denna varelse är, till synes, en eukaryot organism av riket animalia. I ytterligare iaktagelser är det möjligt att fastställa att denna varelses kropp överensstämmer med de gnagare kända som castoridae. I och med detta kan vi fasttälla att denna organism, som för övrigt befinner sig i den Newtonska vätskesamligen som i vardaglig mun hänvisas till som "vatten" och som tillika befinner sig framför oss, är en bäver.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...