Hoppa till innehåll

Hjälp Med Arabiska


Dave37
 Dela

Rekommendera inlägg

Annars tycker jag att språk i allmänhet bör kunna räknas som "utbildning". Jämför med om han hade frågat om t.ex. franska.

 

Vi lär ju oss Engelska.. Då det är det dominerande språket. Finns ingen direkt stor anledning för svenskar att lära sig Arabiska

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag känner många "araber", så att lära mig arabiska hade inte varit helt fruktlöst.

Tror det ändå inte är någon användning för oss att lära oss ett sådant språk.

 

Alla känner inte araber.

 

Men förstår vad du menar haha.

Redigerat av Rhino
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tror det ändå inte är någon användning för oss att lära oss ett sådant språk.

 

Alla känner inte araber.

 

Men förstår vad du menar haha.

Nä men snart så...

 

Sedan vet man heller aldrig när man råkar stöta på någon (om man bor i de delar av Sverige där människor med rötter i mellanöstern är få), eller om man kanske till och med råkar hamna nere i länderna själv.

Språk är alltid bra att kunna! (Vad är det ens vi debatterar?)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hur menar du nu?

Jag vill gärna veta hur du ser på det.

Jag menade med liknelsen att folk kanske tyckt att det var "mer ok" om han hade frågat efter en översättning från franska. Jag förklarar mer under.

 

Vi lär ju oss Engelska.. Då det är det dominerande språket. Finns ingen direkt stor anledning för svenskar att lära sig Arabiska

Engelska och Svenska är kanske de enda språken som är obligatoriska i Sverige, men det är som du nog vet inte de enda språk man kan utbildas i. Man kan läsa tyska, franska, spanska och modersmål i grundskolan. På gymnasiet räknas dessutom språk som t.ex. kinesiska, italienska, danska och arabiska till moderna språk. På universitetet kan man också läsa en massa olika språk. Kopplingen mellan språk och utbildning är stark.

 

Jag förstår att vissa kanske tycker att det inte passar här eftersom han inte frågar om hjälp med läxan eller skolarbete. Men Dave har t.ex. flera gånger tidigare frågat mattefrågor som har uppkommit av intresse/egna tankar (istället för av skolarbete) utan att det har varit ett problem.

 

Angående att det inte bör räknas som utbildning för att de flesta svenskar inte lär sig det förstår jag inte argumentet riktigt. Det finns väldigt mycket som de flesta svenskar inte lär sig i skolan men som ändå kan räknas till utbildning.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det finns väldigt mycket som de flesta svenskar inte lär sig i skolan men som ändå kan räknas till utbildning.

Så du menar att utbildning är den samma om jag går till skolan och lär mig historia, som att jag skulle sitta ensam hemma och läsa om historia på wikipedia?

Det är ATT jag lär mig, inte HUR jag lär mig?

Du tänker inte på Algebra nu va?

Det är väl inte just Algebran, utan all Matematik?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Så du menar att utbildning är den samma om jag går till skolan och lär mig historia, som att jag skulle sitta ensam hemma och läsa om historia på wikipedia?

Tro det eller ej, men staten har inte monopol på kunskap. Tack och lov, med tanke på hur hårt skolsystemet suger.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du tänker inte på Algebra nu va?

Nej de skriver så på League of legends då de inte kan använda Arabiska stilen/tecknen.

 

De blandar ihop englska bokstäver och siffror. 

 

http://sv.wikipedia.org/wiki/Arabiska_chattalfabetet

 

Har en vän från Egypten som skriver så med andra med samma språk.

 

Mycket intressant att lära sig lite hur de är i deras religion osv..

Redigerat av Epixa
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...