↗ till inläggetTro det eller ej, men staten har inte monopol på kunskap. Tack och lov, med tanke på hur hårt skolsystemet suger.Så du menar att utbildning är den samma om jag går till skolan och lär mig historia, som att jag skulle sitta ensam hemma och läsa om historia på wikipedia?
Hjälp Med Arabiska
↗ till inläggetDu tänker inte på Algebra nu va?
Nej de skriver så på League of legends då de inte kan använda Arabiska stilen/tecknen.
De blandar ihop englska bokstäver och siffror.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Arabiska_chattalfabetet
Har en vän från Egypten som skriver så med andra med samma språk.
Mycket intressant att lära sig lite hur de är i deras religion osv..
Arabiska språket är inget man lär sig under en natt.
↗ till inläggetArabiska språket är inget man lär sig under en natt.
åfan, jag som hade tänkt att jag skulle prata flytande arabiska imorgon
Jesper har full koll, som vanligt.
♥ 3 — visa vilka
Tror inte att ni är speciellt seriösa när ni skriver att jag har full koll på allt som vanligt
↗ till inläggetTror inte att ni är speciellt seriösa när ni skriver att jag har full koll på allt som vanligt
Jesper har återigen full koll.
[rulla=left]Jesper - Mannen med huvudet på skaft![/rulla]
♥ 3 — visa vilka
↗ till inläggetSå du menar att utbildning är den samma om jag går till skolan och lär mig historia, som att jag skulle sitta ensam hemma och läsa om historia på wikipedia?
Det är ATT jag lär mig, inte HUR jag lär mig?
Det är lite så jag menar och det kan egentligen dras rätt så långt men i detta fall så behöver man inte ens tänka så långt. Arabiska (som många andra språk) är något som man faktiskt kan läsa i skolan. Tänk dig t.ex. någon som läser samhälle, inte har läst fysik (utöver grundskolefysiken då) men undrar något med fysik. Hans fråga hade väl ändå passat under "utbildning"? På samma sätt behöver Dave hjälp med ett ämne han inte har läst i skolan.