Då är det snart dags för nya iPhones, denna gång ryktas det om iPhone 5C och iPhone 5S. Anledningen till att det även blir en 5C är för att Apple bland annat vill snabba på övergången till nya lighting-kontakten samt att de vill ha en billigare mobil att tillverka. 4/4S innehåller tydligen dyrare material såsom glas etc så därför är det bättre att sluta med dessa som "budgetmobiler".
Lite info om iPhone 5C och bilder finns här:
Kort och gott så skall det vara en billigare modell i plast. Den skall vara jämförbar med iPhone 5 i prestanda dock enligt ryktena. Ev. kommer Siri att vara inaktiverat dock. (Ingen större skillnad i Sverige). 5C kommer vara i plast och finnas i många olika färger.
Om iPhone 5S så har det kommit fram att den skall få nya generationens processor, dvs A7. Kameran kommer även den troligen att uppgraderas även om det kanske inte blir just på megapixlar. Det går rykten om att den kommer att få 4G som skall fungera mer eller mindre i hela världen samt att den även i hemknappen kommer att ha inbyggd fingertrycksläsare som skall användas för att låsa upp telefonen istället för pinkod. Utseendemässigt så skall den vara mycket lik nuvarande iPhone 5. Det går dock lite rykten om att den även skall komma i guldfärg utöver svart/vit.
Ryktena säger att Apple kommer att presentera sina nya telefoner den 10 september 2013...
---
Så vad tror ni om nya iPhone 5S/5C? Några förväntningar? Någon av dessa som ni är sugna på?
Själv kommer jag byta ut min 4S mot en 5S tror jag. Sedan jag började använda min iPhone så har jag blivit extremt mycket effektivare på att jobba och mycket snabbare på mejlhantering etc. Godkännande av nya fusk etc går riktigt smidigt nu med hjälp av mobilen.