admin Skrivet 22 Augusti 2013 Rapport Dela Skrivet 22 Augusti 2013 http://f.cwcdn.eu/files/news/2013/1377186361-95916748.jpg Sony har nu äntligen bekräftat lanseringsdatumen för Playstation 4. I USA så lanseras konsolen den 15:e november, därefter den 29:e november så är det dags för lansering i Sverige och Europa. Playstation 4 kommer att säljas för ungefär 3900kr i Sverige. Så med andra ord så får vi i Sverige redan i år ta del av nästa generations konsoler, något som blev lite oklart efter att Microsoft meddelade att lanseringen i Sverige dröjer till 2014. Källa: http://www.wired.com/gamelife/2013/08/playstation-4-release-date/. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Proccito Skrivet 22 Augusti 2013 Rapport Dela Skrivet 22 Augusti 2013 Vad trevligt att den är så billig.Jag vill minnas att Playstation 3 kostade runt 6000kr när den släpptes, så det är trevligt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
admin Skrivet 22 Augusti 2013 Författare Rapport Dela Skrivet 22 Augusti 2013 Jo precis, minns själv att de hade ett "prisvärt" paket för enbart 6500kr med 2 handkontroller och om det var ett spel... Sedan fick man ju ändå byta kontrollerna för att få dualshock., men visst gamla PS3 innehöll ju mycket godis på sin tid och tekniken var på topp. Vill minnas även att Sony gick back på varje såld PS3 i början. Men nu är det nya tider och PS4 skall vara lönsam för Sony redan från start. Hårdvaran är ju inte heller lika fräck i jmf med PS3 på sin tid. Men det blir säkert bra. Och det bästa av allt, den kommer redan i år i Sverige så vi slipper vänta som med PS3 och som de som tänker köpa Xbox One får göra. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Proccito Skrivet 22 Augusti 2013 Rapport Dela Skrivet 22 Augusti 2013 Om jag kommer ihåg rätt, sparade jag och min far ihop till ett PS3, 60gb, och betalade runt 6500, och då fick vi två dualshock kontroller, två spel samt HDMI-kablar.Anledningen till att PS4an inte kostar lika mycket kanske är för att man har tagit bort allt sånt, och får köpa allt vid sidan av, men det är bara en teori, så lita inte på mig.Och konsollen ser inte mycket ut faktiskt, men tydligen ska innehållet vara bra, och det är väl det som är det viktigaste? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Epixa Skrivet 22 Augusti 2013 Rapport Dela Skrivet 22 Augusti 2013 Och konsollen ser inte mycket ut faktiskt, men tydligen ska innehållet vara bra, och det är väl det som är det viktigaste?Tror knappst kontrollens kvalitét är bättre än innan då de äldre kontrollerna inte tål stryk. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Proccito Skrivet 23 Augusti 2013 Rapport Dela Skrivet 23 Augusti 2013 Tror knappst kontrollens kvalitét är bättre än innan då de äldre kontrollerna inte tål stryk.Jo, men det är en skillnad på konsoll, och kontroll :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
V0LFI Skrivet 23 Augusti 2013 Rapport Dela Skrivet 23 Augusti 2013 Är jag den enda som fortfarande sitter på mitt Chippade PlayStation 2? ^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Epixa Skrivet 24 Augusti 2013 Rapport Dela Skrivet 24 Augusti 2013 Är jag den enda som fortfarande sitter på mitt Chippade PlayStation 2? ^^Jag har kvar mitt ps2 men det laggar sönder och kontrollerna är flottiga som fan o glappar. Sen har jag runt 40 spel till. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Proccito Skrivet 24 Augusti 2013 Rapport Dela Skrivet 24 Augusti 2013 Är jag den enda som fortfarande sitter på mitt Chippade PlayStation 2? ^^Ja, för min syster hade inte tillräkligt med två PS2... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
admin Skrivet 25 November 2013 Författare Rapport Dela Skrivet 25 November 2013 Då är det snart dags... Snart 3 dagar kvar till lansering! Någon som har förhandsbeställt? Kikade runt idag och det verkar det alla förhandsbokningar är uppbokade. Så att förhandsboka en PS4 till lansering är kört. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Musten Skrivet 27 November 2013 Rapport Dela Skrivet 27 November 2013 Yep, verkar som att man blir tvungen att vänta tills efter jul om man vill ha tag på en. Själv ska jag ändå vänta något halvår för att se hur det går för de båda konsolerna, vilka tjänster de får osv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
admin Skrivet 27 November 2013 Författare Rapport Dela Skrivet 27 November 2013 Om inte annat så skulle det inte förvåna mig om priserna pressas på PS4 när Xbox One kommer. Verkar som de finns en liten chans att få konsolen i dec om man beställer nu. Men troligast är att man får vänta till början på nästa år. Så därav tänker även jag avvakta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.