Ryssfemma Skrivet 16 Oktober 2013 Rapport Dela Skrivet 16 Oktober 2013 Hej, har stött på ett litet problem, eller ja, nåt som blir värre och värre med tiden. Har haft Windows 8 sedan release och allt har funkat bra. Men för 2 veckor sedan efter att ha installerat lite program som t.ex söker drivrutiner osv så fick det datorn att sega ned sig rejält. Parasiten conduit installerade sig på datorn och ändrade sökmotorn utan tillåtelse, installerade toolbars och massa minispel. Jag laddade ner Malwarebytes som gjorde kvitt på problemet snabbt och effektivt. Dock har jag stött på lite problem på vägen. Varje gång jag startar datorn och jag kommer till klassiska skrivbordet så börjar Windows UI't blinka med metrotemats bakgrundsfärg och tillbaka till klassiska temat. Om och om igen, och varje gång jag startar datorn så blinkar det allt oftare. Det enda som går att öppna under tiden de blinkar dem minuterna är aktivitetshantaren, så jag får syn på något som kallas "Thumbnail Handler Extraction Host". Och varje gång det blinkar till så öppnas det en ny process utav den i samband med det. Jag har sökt på google och inte hittat nåt vettigt alls förutom systemåterställning men som inte verkar lösa problemet. Har möjligtvis någon en idé kring problemet? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
admin Skrivet 28 Oktober 2013 Rapport Dela Skrivet 28 Oktober 2013 Testat systemåterställning tillräckligt långt tillbaka? Ett annat sätt kan vara att reparera Windows, det skriver då över alla windowsfiler och lägger in orginal. Detta kan dock ställa till med nya andra fel. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.