Hoppa till innehåll

Stort Problem Med 4G Modem


Dex
 Dela

Rekommendera inlägg

Har nyligen tagit över ett abonnemang från min kompis. Det är från telenor och mäter 15/5 hemma hos mig. Det fungerade jättebra första veckan men vid månadsskiftet sjönk hastigheten till 0.3/0.25 vilket jag antog ska hända när du har förbrukat din datamängd men den skulle ligga på 200GB. Det var ett unikt abonnemang som dom bara hade i nån vecka. Finns där någonstans man kan kolla specifika detaljer om sitt abonnemang? När vi ringde till telenors kund support så visste dom ingenting om detta modemet. Väldigt tacksam för svar eftersom så många av er säkert förstår så är det frustrerande att bara ha 0.3 mbit in.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Logga in på "mina sidor" på Telenors hemsida så ser du vilket datamängd som ingår samt en hel del andra detaljer om abonnemanget. 4G förövrigt kan i många fall vara bättre än ADSL om man bortser från trafikmängdsbegränsningen.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Logga in på "mina sidor" på Telenors hemsida så ser du vilket datamängd som ingår samt en hel del andra detaljer om abonnemanget. 4G förövrigt kan i många fall vara bättre än ADSL om man bortser från trafikmängdsbegränsningen.

och strålningen och teckningen och strul. Jag fick bluescreen av att jag använde mobilt bredband ffs..
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag körde 4G i nära 2 år och var grymt nöjd. Hastigheten låg på 70-80mbit vanligtvis och ca 10-15mbit upp. Innan hade vi haft ADSL upptill 8/1, som i praktiken var 5/0.5. Och svajigt var det med, ibland koppla det ner sig och upp igen vilket gjorde att det blev avbrott på 30-60 sekunder när man minst anade det.

 

Så hade det inte varit för databegränsningarna nu för tiden så hade troligtvis 4G konkurrerat ut ADSL mer eller mindre där båda fanns tillgängliga. Klarar man sig på mängden man får med 4G och har acceptabel täckning så är ofta 4G både bättre och billigare än ADSL.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

FEL

Men herregud kom med lite vettigt innehåll istället.

 

 

och strålningen och teckningen och strul. Jag fick bluescreen av att jag använde mobilt bredband ffs..

Att du fick en blåskärm av mobilt bredband beror nog mest på att du använder Windows, och att det inte är så himla stabilt alla gånger, alternativt att tillverkaren suger på att göra drivrutiner.

 

Strålning? Ge dig, varenda jävel idag har en telefon, att du skulle använda ett trådlöst bredband skulle inte göra ett piss i statistiken, och tvivlar på att du dör av strålningen även om varenda kotte i din närvaro skulle köra med trådlöst bredband.

 

Teckningen har du delvis rätt i, men det blir allt bättre, inte tusan blir det sämre åtminstone.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men herregud kom med lite vettigt innehåll istället.

 

 

 

Att du fick en blåskärm av mobilt bredband beror nog mest på att du använder Windows, och att det inte är så himla stabilt alla gånger, alternativt att tillverkaren suger på att göra drivrutiner.

 

Strålning? Ge dig, varenda jävel idag har en telefon, att du skulle använda ett trådlöst bredband skulle inte göra ett piss i statistiken, och tvivlar på att du dör av strålningen även om varenda kotte i din närvaro skulle köra med trådlöst bredband.

 

Teckningen har du delvis rätt i, men det blir allt bättre, inte tusan blir det sämre åtminstone.

Vi har helt olika åsikter så låter det vara. Mobilstrålingen får man väl se i framtiden om det blir något. Redigerat av EpixaRises
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ringde till telenor igen men dom tror fortfarande inte på att jag har ett sådant abonnemang så jag ska ringa till min kompis och se om han har kvar papperna. I annat fall, är det möjligt att få ett 4G abonnemang med minst 100GB nerladdning eller ska jag stanna med 3G? Att hastigheten är låg kan man väll köpa men nu har skiten börjat ge dålig signal också. Kan det vara lönt att köpa en riktantenn för bättre signal?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ringde till telenor igen men dom tror fortfarande inte på att jag har ett sådant abonnemang så jag ska ringa till min kompis och se om han har kvar papperna. I annat fall, är det möjligt att få ett 4G abonnemang med minst 100GB nerladdning eller ska jag stanna med 3G? Att hastigheten är låg kan man väll köpa men nu har skiten börjat ge dålig signal också. Kan det vara lönt att köpa en riktantenn för bättre signal?

Nej det är et absolut inte. Beställ ADSL,VDSL, eller FIBER. Det kommer bara bli värre med tiden. Och det har så extremt lång bindningstid på mobila bredbands skiten så man måste använda skiten i nästan ett år eller mer.

 

Har blivit plågad med det i flera år den tiden när man bodde ute i skogen **. Jag vet hut det känns att den helt plötsligt bryter kontakten eller blir seg utan anledning. De drar ned på hastigheten om man använt det mer än ca 1 år. Så upp till 1MB blir 1.1 eller 0. Jag fick surfa i 0.3MB/s på grund av ingen anledning.

 

Tro mig sen jag skaffat bredbandsbolaget's ADSL har jag aldrig haft något att gnälla över, aldrig segare eller inte fungerat, fick precis vad de sa i hastighet med. Om man rekommenderar mobilt bredband före ADSL eller liknande så vet man inte vad man pratar om. Jag pekar finger åt tv'n när reklamen sänds på tv om hur snabbt och smidigt mobila skiten "tydligen" enligt dem är.

 

Kort sagt så har jag velat länge att trycka upp modemet i röven på denne som kom på mobilt bredband.

Redigerat av EpixaRises
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...