Johanna592 Skrivet 30 Juli 2014 Rapport Skrivet 30 Juli 2014 Hej!Jag försöker att få igång slaget om Midgård på min dator. Det är en köpt skiva, men datorn är ny och har windows 8. När jag installerat spelet och startar det (har ändrat kompabilitetsläget till windows xp) så säger datorn att den inte hittar skivan och att jag ska stoppa in rätt skiva. Vad gör jag åt detta? Går det överhuvudtaget att lösa eller är spelet helt enkelt för gammalt för datorn? Citera
admin Skrivet 30 Juli 2014 Rapport Skrivet 30 Juli 2014 Det kan vara så att de är för gammalt, men har du provat att installera senaste patchen? ftp://ftp.ea.com/pub/eapacific/lotr/lotrbfme2/LotrBfMe2-65542-swedish.exe Citera
Johanna592 Skrivet 30 Juli 2014 Författare Rapport Skrivet 30 Juli 2014 Jag installerade någon form av uppdatering, men vet inte om det var det. Jag provar.Det funkade inte :(Någon som har liknande problem? Citera
ArcticEmpire Skrivet 30 Juli 2014 Rapport Skrivet 30 Juli 2014 (redigerat) Det är inte för gammalt. Cd-läsaren ska hitta det oavsett. Checka cdläsarens drivrutiner. Redigerat 30 Juli 2014 av ArcticEmpire Citera
admin Skrivet 30 Juli 2014 Rapport Skrivet 30 Juli 2014 Jag installerade någon form av uppdatering, men vet inte om det var det. Jag provar.Det funkade inte http://f.cwcdn.eu/forum//public/style_emoticons/default/sad.pngNågon som har liknande problem? Jag har haft liknande problem med Warcraft 3 för länge sedan. Nu löste jag det med en patch till slut, men du kan testa följande med om du inte gjort: - Testa att inte köra med kompabilitetsläge (dvs inaktivera det).- Testa att inaktivera eventuellt antivirus-program och se om det hjälper. Citera
ArcticEmpire Skrivet 30 Juli 2014 Rapport Skrivet 30 Juli 2014 (redigerat) Antingen är skivan för dåligt skick för att läsas av eller så behöver cd-läsaren fixas. Om cd-läsaren kan läsa av någon annan skiva så kan den läsa av den du matar in. Annars kolla så det inte har fastnat nått där inne eller linsen är trasig/lortig. Tips: Avinstallera Windows 8, det kan vara problemet. Redigerat 30 Juli 2014 av ArcticEmpire Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.