Hoppa till innehåll

Maxis Läggs Ner Av Ea


admin
 Dela

Rekommendera inlägg

Såg denna nyhet på swec:

http://www.sweclockers.com/nyhet/20154-electronic-arts-lagger-ned-maxis

 

"Spelstudion Maxis som grundades 1987 och ligger bakom Sim City och The Sims läggs ned, men enligt Electronic Arts innebär det inte slutet för spelserierna."

 

Måste säga att detta känns otroligt tråkigt. Ett av de första spelen som jag spelade mycket och som jag verkligen minns är Sim City 2000. Var helt underbart spel på den tiden.

 

Otroligt synd att de lägger ner även om de säger att spelserierna fortsätter. Men det är väl inte helt oförståerligt heller kanske, tyvärr så tappade Maxis mycket när EA blev inblandade enligt mig.

 

Vilket var ert första Maxis-spel som ni spelade? Tror ni spelserierna än en gång kan komma upp i sin forna kvalite?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Gäst Jesper93

Såg denna nyhet på swec:

http://www.sweclockers.com/nyhet/20154-electronic-arts-lagger-ned-maxis

 

"Spelstudion Maxis som grundades 1987 och ligger bakom Sim City och The Sims läggs ned, men enligt Electronic Arts innebär det inte slutet för spelserierna."

 

Måste säga att detta känns otroligt tråkigt. Ett av de första spelen som jag spelade mycket och som jag verkligen minns är Sim City 2000. Var helt underbart spel på den tiden.

 

Otroligt synd att de lägger ner även om de säger att spelserierna fortsätter. Men det är väl inte helt oförståerligt heller kanske, tyvärr så tappade Maxis mycket när EA blev inblandade enligt mig.

 

Vilket var ert första Maxis-spel som ni spelade? Tror ni spelserierna än en gång kan komma upp i sin forna kvalite?

 

 

Det första Maxi spelet jag spelade var The Sims Grymt bra tidsfördriv när man var liten

 

http://www.youtube.com/watch?v=QU2rUU0z72Y

 

Redigerat av Jesper93
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Lirade rätt mycket sims när jag var yngre.

 

Riktigt kul att försöka komma på nya sätt för att tortera mina stackars sims

 

Haha! Jag gillade att modda The Sims, tror det var 1:an där man kunde lägga till egna saker i. Känns som möjligheterna var desto större i första versionerna. Sedan kom de ju på att de istället skulle göra massa egna expansioner och då spårade det ut lite.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
Gäst Jesper93

Sen kom ju även Sims Medival Roligt men svårt Fast detta spelade man ju när man blev mycket äldre :P

post-105461-0-69414000-1432571565_thumb.jpg

Redigerat av Jesper93
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...