Solen30 Skrivet 27 Februari 2017 Rapport Dela Skrivet 27 Februari 2017 Vem vinner nästa val Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 1 Mars 2017 Rapport Dela Skrivet 1 Mars 2017 Kan man vinna en val!? Näh!? Vart!? :D 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ejmil Skrivet 2 Mars 2017 Rapport Dela Skrivet 2 Mars 2017 Kan man vinna en val!? Näh!? Vart!? :DKlockren kommentar.Iom att vi i sverige har ett flerpartisystem så kanske vinnaren är det parti som har/får flest procent av rösterna (populärröster)... sen är ju frågan om det partiet kommer att anses eller tillåts att få leda landet i en regeringsställning. Jag hoppas på SD då svensk politik behöver en redig förändring 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ejmil Skrivet 18 April 2017 Rapport Dela Skrivet 18 April 2017 Var står ni andra I frågan iom att idag presenterades vårbudgeten Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ejmil Skrivet 3 Maj 2017 Rapport Dela Skrivet 3 Maj 2017 På söndag är det som ni kanske vet andra valomgången i Frankrike. Kommer Marine Le Pen att vinna eller är det Macron som blir Frankrikes nya president? Valet har rört om i den politiska grytan i Frankrike iom att ingen av dessa två kandidaterna kommer från de två vanligtvis ledande partierna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
prox Skrivet 4 Maj 2017 Rapport Dela Skrivet 4 Maj 2017 Jag hoppas det blir le Pen, men ser dåligt ut för henne.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ogri Skrivet 10 Maj 2017 Rapport Dela Skrivet 10 Maj 2017 Jag tror SD vinner. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ejmil Skrivet 23 Maj 2017 Rapport Dela Skrivet 23 Maj 2017 Om det blir en folkomröstning gällande fortsatt EU medlemskap eller lämna...vad skulle ni välja? Jag är för ett eventuellt Swexit om inte medlemskapet kan förhandlas om Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 28 Maj 2017 Rapport Dela Skrivet 28 Maj 2017 Sverige ska definitivt vara med i EU. Allt annat vore bara väldigt korkat. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ejmil Skrivet 28 Juli 2017 Rapport Dela Skrivet 28 Juli 2017 Jag ser det mer som korkat att vara med i en union som är emot varje lands självbestämmande rätt gällande frågor som berör det egna landet. Mycket av den lokala och nationella produktionen av livsmedel och råvaror har fått minskas pga att det är billigare att importera från andra länder , vilket gör att lokal och när odlat blir dyrare då den inhemska konkurrensen inte finns eller uppmuntras. Finns många nackdelar liksom fördelar med att vara med i unionen, men gäller att veta att den union som sverige gick med i inte är den samma som vi har idag.Vi säljer ut landet och vår "demokrati" till en centraliserad makt som gjort att EU lag är svensk lag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dave37 Skrivet 11 September 2017 Rapport Dela Skrivet 11 September 2017 (redigerat) Jag ser det mer som korkat att vara med i en union som är emot varje lands självbestämmande rätt gällande frågor som berör det egna landet. Mycket av den lokala och nationella produktionen av livsmedel och råvaror har fått minskas pga att det är billigare att importera från andra länder , vilket gör att lokal och när odlat blir dyrare då den inhemska konkurrensen inte finns eller uppmuntras. Finns många nackdelar liksom fördelar med att vara med i unionen, men gäller att veta att den union som sverige gick med i inte är den samma som vi har idag. Vi säljer ut landet och vår "demokrati" till en centraliserad makt som gjort att EU lag är svensk lag. Åh andra sidan är det ju inget snack om att från ett ekonomiskt perspektiv så är det ytterst gynnsamt för Sverige att vara med i EU. Och från ett klimatperspektiv så är vår möjlighet att både politiskt och ekonomiskt stötta andra länders hållbara omställning mycket bättre för att vi är med i EU. Och Sveriges demokrati är knappast hotad. Vill du stärka Sveriges demokrati så delta i den politiska debatten och arbetet samt uppmuntra andra att också göra så. Det är framför allt där Sverige är efter andra Island och Norge. Redigerat 11 September 2017 av Dave37 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
xenu1 Skrivet 23 Maj 2018 Rapport Dela Skrivet 23 Maj 2018 Hoppas på SD. Det behövs! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.