Hoppa till innehåll

Fler Än Fyra Flaskor M.m (zelda Oot)

Rekommendera inlägg

Så hiskeligt coolt att man kan skaffa fler än fyra flaskor med ett litet knep! Och oändligt antal guld skulltulas också.

Nu har jag dessutom äntligen vunnit loppet mot Ingo och fått Epona. Jag höll på och försöka skaffa Biggorons sword och upptäckte att det inte gick utan Epona så då skärpte jag mig och lyckades.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man kan ta till ett litet fuskknep! Om man är t.ex i en fairys fountain med en massa små féer som man kan fånga i en flaska så trycker man på knappen där man har flaskan och mitt i svepet så pausar man spelet. Sen sätter man ett annat föremål som man inte behöver på den knappen där man hade flaskan och så trycker man bort paus. Då kommer fén att fångas i flaskan trots att flaskan inte finns där längre och man får en extra flaska där man hade det andra föremålet tidigare. Jag satte den på Deku nuts för jag använder aldrig dem, men det är ännu smartare att sätta den på en knapp som man inte behöver alls längre, t.ex den där lappen som man skulle visa upp för Biggoron för att få Biggorons svärd.

Man kan ju fixa så många extra flaskor man vill på det sättet egentligen, bara det är nåt föremål som man inte behöver. Fast det är ju lite trist också, det blir för enkelt att klara bossarna om man har hur mycket extraliv som helst.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är ett sätt att lura spelet på kan man säga. Samma princip gäller där man kan ta samma golden sculltula hur många gånger som helst....utan för Hyrule Castle.

Hur gör man det då?....

Jo det är mer en bugg... Nu vet jag.... Jag såg det på en annan hemsida där det ståd en massa buggar och sånt.... Jag tror att det var den här sidan....

http://tmsword.com

ÄNDRAT: Jo det var den sidan.... Den är skitbra tycker jag....

Redigerat av Link64
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Så hiskeligt coolt att man kan skaffa fler än fyra flaskor med ett litet knep! Och oändligt antal guld skulltulas också.

Nu har jag dessutom äntligen vunnit loppet mot Ingo och fått Epona. Jag höll på och försöka skaffa Biggorons sword och upptäckte att det inte gick utan Epona så då skärpte jag mig och lyckades.

dem där fusken e ju gamla... jag ahr 200 golden skulltulas nu...
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Skapa ny...