Hoppa till innehåll

Diablo II


Gäst Might
 Dela

Rekommendera inlägg

Nån som har Diablo till Mac? Vet ni ifall det finns något fusk, för jag behöver ett.

Jag kan inte komma in till Diablo, för jag fastnar hela tiden utanför.

Nån som kan hjälpa mej!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

komer inte diablo eller och jag vet ett fusk om du har klarat värld 4 gå till första värden gå till stälet där man rädar dekart kain (osäker på stavnigen) där finns det ett stäle under ett lik tror jag där finns det ett ben du ska stopa in den lådan (kom inte ihåg vad den hete) gå till baca till byn köp en telobotar bok och leg in den i lådan omvandla sen så komer en orange telepotar gå in i den då har du hitata secret cow level man kan hita bra saker där bra rustnigar mest förv mig i alla fall :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

komer inte diablo eller och jag vet ett fusk om du har klarat värld 4 gå till första värden gå till stälet där man rädar dekart kain (osäker på stavnigen) där finns det ett stäle under ett lik tror jag där finns det ett ben du ska stopa in den lådan (kom inte ihåg vad den hete) gå till baca till byn köp en telobotar bok och leg in den i lådan omvandla sen så komer en orange telepotar gå in i den då har du hitata secret cow level man kan hita bra saker där bra rustnigar mest förv mig i alla fall :)

 

Jo jag kommer inte in till Diablos palats. Jag fastnar alltid i ingången dit. Först så kommer det en massa Oblivion Knights (magikerna) och sedan när jag ska springa fram, så kommer det en massa venom lords ochen massa Doom knights eller vad dom heter (minns inte det) och sen så kastar oblivis en massa förbannelser på mej och min hyris som då dör då han blir frysen, och då dör nästn jag också, och då använder jag en telobotar för att komma till det där fortet och så kan jag inte hela upp min hyris (37500 ner i sopetunnan) å då får jag åka till akt 1-3 för att skaffa pengar de e döjobigt! :new_microwave: :new_kodomagnam:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

vilekn level är du på och vilken gubbe är du. när du har dödat alla gubar så ska det finnas platorsom man ska stå på och det finns någo 4 tror jagoch när du har tryckt på en plata komer typ 20 fiender, sen när alla plator är aktiverade komer det skaka och så komer diabola upp hur lavan i miten ett tips skuta masa magi gör en teleport och fyll på allt så gjord jag när jag var i låg level :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Level 51 Paladin.

Jag vet hur man aktiverar "zeals". Jag har redan gjort det på Normal, men jag vet ej hur jag ska komma förbi nu när jag är på Nightmare. Monstren är ju starkare och jag har just lyckats med att komma in en liten bit i Chaos Sanctuary, Diablos palats, men jag har inte kommit till nån Zeal än, inte äns till stjärnan i mitten där Diablo kommer när man aktiverat dem det är mitt problem. :new_blowingup: :new_bat_angel:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag kan skriva några recept på kuben man kan göra här är dom och några tips obs på engelska

 

Andariel:

Bring antidotes to heal her Powerful poison attacks and bring several Tp's

 

Duriel:

Go for The Kill straight away, If you run there is more chance duriel will kill you since

he has Long Distance Attacks.

 

Mephisto:

Equip lightning Resistance stuff and Dodge his attacks

 

Diablo:

Equip Fire Resistance stuff and Dodge his fire breath for more chances of winning

 

Baal:

Forget his clones and summons and Kill Him Quickly as possible

 

Radamente:

Dont let him revive his skeletons - Go For The Kill and bring antidotes

 

How to make ammys:

Put 3 rings in the horadric cube and transmute it and it will make a ammy. (may be REALLY

good may not be very good).

How to Make a sword socketed:

First You have to have 3 chipped gems and a regular sword (because if it is magic it will

take the magic away). You will also need the harodric cube to do this.First you put the 3

chipped gems and the sword in the harodric cube. Then you press the transmute button on the

cube and then you will have the socketed sword.

Notice:it will only work with swords!

Submitted by djholder

 

Paladins Sword of Death:

Select your player as the paladin and when you start the game you have a normal short

sword. as you might already know you can only sell it for one gold so put it in your chest

for safe keeping. when u collect the horodric malus from the smith, take it back to charsi

and take your short sword to her and she will transform it into the paladins sword of death.

(this only works with the paladin).

Submitted by unknown

 

Recept till Horadric Cube

 

Ingredienser: Wirts Leg, Tome of Town Portal

Resultat: Red Portal till Secret Cow Level

Notera: Du måste klarat spelet först och vara i Rogue encampment på samma level som du klara det på.

 

Ingredienser: Amulet, 1 Perfect Gem av varje typ förutom Skull

Resultat: Prismatic Amulet - 18-24% Resist All

Notera: -

 

Ingredienser: 3 Perfect Gems: av samma typ, 1 magisk sak

Resultat: 1 slumpartad magisk sak

Notera: Fungerar med magiska rustningar, vapen och smycken.

 

Ingredienser: 3 Gems: samma typ och kvalitet

Resultat: 1 Gem med högre kvalitet

Notera: 3 Perfect Gems will not transmute

 

Ingredienser: 1 Ring, 2 Topaz gems

Resultat: 1 Coral Ring, +21-30 lightning resistance

Notera: -

 

Ingredienser: 1 Ring, 1 Sapphire, 4 Thawing potions

Resultat: 1 Cobalt Ring, +21-30 Cold resistance

Notera: -

 

Ingredienser: 1 Ring, 1 Ruby, 4 Exploding potions

Resultat: 1 Garnet Ring, +21-30 Fire resistance

Notera: -

 

Ingredienser: 1 Ring, 1 Emerald, 4 Antidote potions

Resultat: 1 Viridian Ring, +21-30 Poison resistance

Notera: -

 

Ingredienser: 3 Ringar

Resultat: 1 Amulett

Notera: -

 

Ingredienser: 3 Amuletter

Resultat: 1 Ring

Notera: -

 

Ingredienser: 3 Healing Potions, 3 Mana Potions, 1 Gem

Resultat: 1 Full Rejuvenation Potion

Notera: -

 

Ingredienser: 6 Gem, 1 Sword

Resultat: 1 Socketed Longsword

Notera: -

 

Ingredienser: 3 Healing Potions, 3 Mana Potions

Resultat: 1 Rejuvenation Potion

Notera: -

 

Ingredienser: 1 Healing Potion, 1 Strangling Gas Potion

Resultat: 1 Antidote Potion

Notera: -

 

Ingredienser: 1 hög med pilar, 1 Spear

Resultat: 1 Set med Javelins

Notera: -

 

Ingredienser: 2 högar med pilar

Resultat: 1 hög med Bolts

Notera: -

 

Ingredienser: 2 högar med pilarBolts

Resultat: 1 hög med pilar

Notera: -

 

Ingredienser: 1 Dagger, 1 Axe, 1 Stack of Throwing Knives

Resultat: 1 Stack of Throwing Axes

Notera: -

 

Ingredienser: 1 Axe, 2 Daggers

Resultat: Throwing Axe

Notera: -

 

Ingredienser: 3 Perfect Skulls, 1 Amulet

Resultat: 80% chans att få +1 or +2 char skills amulett

Notera: -

 

Ingredienser: Strangling Gas Potion, Any Healing Potion

Resultat: 1 Antidote Potion

Notera: -

 

 

Fyll upp din inventory så det bara finns två rutor lediga. Gå sedan till Hell, Act 3 och döda det första special monsret du ser. Han kommer tappa "A jade Figurine". Ta upp den och gå till Cain. Gå sedan till Meshif. Han tar "A Jade Figurine" och ger dig "The Golden Bird". Gå till Cain igen. Gå sedan till Alkor. (Klicka bara på han en gång). Nu är "The Golden Bird" borta. Fyll din inventory så den är full. Ingen ruta kvar! Klicka nu på alkor, och han kommer ge din en potion med 20 till liv varje gång du klickar på han.

 

så det var lite :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ja det måste man på det lätaste annars så går det inte man kan ju kom in om man er på hell och det andra vad det nu heter obs om man är i secret cow level och om man är necro då ska man göra en fire golem när den dör så sprängs den och då dör och skadas en massa kor det gjorde jag hitade en rustnig med typ 400 defens och massa bra saker :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
:shock:

 

Jag är nio år och är ganska bra på Diablo 2 men kommer inte längre. Jag vill ha många fusk. Är det nån som kan några bra som man kan skriva in.

Finns det något fusk så man får bra vapen? Tack på förhand.

Jag kan bara några stycken men har aldrig fått vapnen sjelv när jag testat, och de e för att jag har mac tror jag. Du kan få dom två fusken ja kan fast du behöver va på hög level tror jag. Necro och Paladin kan jag till.

 

 

Stroke of Death:

Måste summona alla golems en i taget, först clay golem sen blood sen iron och sen fire. sen måste du göra bone spirit och dö. När du kommer lever igen så skriv in: THEDARKMUSTFEED

 

Paladin:

kommer snart...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...