Hoppa till innehåll

Zelda Majoras Mask Frågor


Rekommendera inlägg

Tänkte att jag kunde ha den här tråden att ställa alla frågor jag antagligen kommer att ställa om Majoras Mask i den närmsta framtiden.

 

Hur ska man klara Goron race? Det verkar omöjligt. Dessutom ruttnar jag på att det ska vara så jobbigt att ta sig dit eftersom det tydligen måste vara just efter att man klarat Snowhead temple. Jag har ingen lust att tjata om och om igen samma grejer...döda Goht, gå och köpa en powder keg och spränga bort stenen vid goron racetrack.... utan då måste jag ju klara racet på en gång. Jag har bara en flaska än så länge och jag vill gärna ha fler.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vaddå, vinner man lättare om man spelar Song of time baklänges? Varför det? Förresten har jag lyckats vinna ändå nu och två gånger till och med. Jag trodde jag skulle få nåt annat, typ en hjärtbit andra gången men jag fick ju ännu mera Gold dust. Kan man göra nåt med det mer än att uppgradera svärdet? Sälja det?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nej man vinner inte lättare ifall man spelar den sången..... Och nej, jag tror inte att man kan göra något mer med gold dust mer än att uppgradera svärdet....

man kan sälja det till curiosy shop för 200 rupees...och när jag sa att du skulle spela song of time så sa jag det för att du skulle hinna köra goron race fler gånger istället för att tiden ska ta slut och det blir vinter igen...
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

(0014 @ 07/06-2004 23:39:24)

Nej man vinner inte lättare ifall man spelar den sången..... Och nej, jag tror inte att man kan göra något mer med gold dust mer än att uppgradera svärdet....

man kan sälja det till curiosy shop för 200 rupees...och när jag sa att du skulle spela song of time så sa jag det för att du skulle hinna köra goron race fler gånger istället för att tiden ska ta slut och det blir vinter igen...

Ok.... Det visste jag inte att man kunde sälja det.....
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Var hittar man hjärtbiten som finns nånstans vid Snowhead? Det står i en guide att det ska finnas dolda ispelare (som man ser med lens of truth) och att man ska ha Scarecrows song. Jag har försökt spela överallt vid alla ispelare och har kollat runt med lens of truth men jag hittar inte. Nån som vet exakt var det är?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tack, nu har jag hittat. Jag hade letat vid själva templet, alltså där den där jätteGoronen satt.

 

Men nu undrar jag en annan sak: Jag hade så gott som gjort klart uppdraget åt Anju och Kafei, klarat det där i Sakons gömställe så att man skulle få tillbaka masken. Sen vet jag inte vad som hände. Jag antog att Kafei tog masken så jag sprang till Stock pot inn där jag trodde att jag skulle få Couples mask. Men det var ingen där. Jag sprang runt överallt och letade tills tiden nästan var ute. Skulle jag ha gjort nåt mer i Sakons gömställe? Tog inte Kafei masken med sig? Jag har för mig att det gick automatiskt tills man var utanför gömstället så jag vet inte hur jag skulle ha gjort annorlunda eftersom jag inte kunde styra själv. Skulle man inte ha varpat tillbaka till Clock town? Jag vill helst inte göra om allt igen ifall det går likadant igen. Kan nån hjälpa?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

×
  • Skapa ny...