Hoppa till innehåll

Day After Tomorow

Gäst Golden Star

Rekommendera inlägg

• Svar 28
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

det e ju en lite överdriven storm ju, om det blir så i verklig heten blir det nog inte lika kraftigt...

Kan ju ta och fråga dej om du har hört talas om en Mega Tsunami? Den kommer blir ca 600M hög och okänd meter bred, men du kan ju räkna med mera än 600M bred. Den kommer nån gång under 50år att utlösas (ska förklara hur) När nån av Canarie-öarna (utanför Afrika, tenerifa m.f) faller ihop, dom kommer rasa sönder som skapar en våg som inte känns först,(den växer) men sedan blir den större och större, pga längden mellan USA och dom öarna blir den så stor. Ja, men när den är på full fart är det ett område i östra kusen av USA, jag vet inte vart men Florida kommer inte ta skada, vågen träffar högre på kartan än detta. Ungefär rasera allting antingen några kilomterer eller mil innåt land (stor skillnad på km och mil, men ta reda på det exakta om ni vill vara säkra)

EDIT: Färden från öarna till USA vet jag inte tiden, men när man väl upptäckt vågen har dom flesta bara en kvart kvar av sitt liv. Resten överlever men Guds vingar.

Men åter till filmen: Budskapet där är nog enligt mej en varning av vad som kan hända (texten ovan) när vågen kommer. Dock blir det häftigaste nog alla speciall effekter, ska se filmen.

Redigerat av finaly_man
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

(Apocalypse @ 09/06-2004 16:10:09)
(Silver Star @ 09/06-2004 15:52:52)

det e ju en lite överdriven storm ju, om det blir så i verklig heten blir det nog inte lika kraftigt...

hur vet du det? :huh:

exakt?! hur vet du det, det lär lugnt bli sådär, men inte just nu inom de närmaste 100 åren... men då är vi ju döda så då slipper ovädret och sånt...

vadå, det kom ju plötsligt i filmen, i verkligheten kommer det nog lite i början och sen mer och mer... men det var ju överdrivet i filmen!
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Golden Star

Filmen är iaf jävligt bra..och ja, jag fattar budskapet.

men det va lite överdrivet att man frös ihjäl på 1 sekund..

tycker inte jag
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

det finns ett politiskt budskap i den också, ja märkte inte det när jag såg den, men sen berätta en för mig. man kan se de bland annat när USA´s flagga vajjar och sen fryser och smulas sönder, när amerikaner flyr över mexikanska gränsen istället för tvärtom och när presidenten säger "vi glömmer alla era skulder till USA"

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Golden Star

det finns ett politiskt budskap i den också, ja märkte inte det när jag såg den, men sen berätta en för mig. man kan se de bland annat när USA´s flagga vajjar och sen fryser och smulas sönder, när amerikaner flyr över mexikanska gränsen istället för tvärtom och när presidenten säger "vi glömmer alla era skulder till USA"

ja, just det!det glömde jag!men vad har den frysna flaggan med att göra?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...