Hoppa till innehåll

Roliga vitsar

Fire Fox

Rekommendera inlägg

neeeeej jag vill ha en sån här tråd!!

den här historian e bara såå dålig!!

2 flugor flög i öknen. den ena råka visst flyga ner *bzzzzzzzzzzz puff*. så flög den andra flugan efter *bzzzzzzzzzzz puff*. den andra flugan sa "va hände??" då sa den ena "äh, fick en fluga i ögat.LOL!

ps. det va en gång en fusion_dragon som satt framför datorn sen kom morsan o sa:

nu ska du stänga av datorn! ds.

:lol: :lol: :lol:

Hehe..

- Om vi som bor i Sverige kallas svenskar. Vad kallas då dom som bor i Peru.

- Peruker?!

den var kul!

se upp för flag stången! vilken flag stojojojojong?!

se upp för trappan! vilken trapapapapa?!

se upp för stupet!vilket stuuuuuuuup?!

se upp för madrasen! vilken zzz?!

se upp för konon kulan! vilken...............?! (han är ju död)

Se upp för hålet! Vilket ÅÅÅÅÅL (Typ som stupet)

Se upp för tåget! Vilket ÅÅG

Se uåå för hajen! Vilken HaAAAJ :P

Självklart är alla dessa mycket roligare att höra än att läsa

Två ganska långa vitsar som jag gillar:

En norsk bonde hade et stort problem: Han hade två hästar som han inte kunde se skillnad på. En dag bestämde han sig för att klippa av manen på den ena hästen, tyvärr så hade manen växt ut igen ett tag senare. DÅ valde han istället att skära ett smalt sår på den ena hästens kind, men under en ridtur rev sid den andra hästen också.

Nästa dag kom han på en genial idé, han mätte mankhöjden på hästarna, och till sin förvåning upptäckte han att den SVARTA härsten var 5 centimeter högre än den VITA!

Nr. 2:

En ganska rik man var skuldsatt... ganska mycket tillochmed (han var skyldig 100 000 kr), när kronofogden besökte honom och frågade honom hur han hade fått sina inkomster till sin lyxbil och lyxhus svarade han:

- Jag slår vad!

- Slår vad? sade Kronofogden undrande.

- Ja, jag slår vad med folk som jag möter, svarade han.

- Hur då?

- Jag kan demonstrera genom att slå vad med dig. Jag slår vad om 1 000 kr av mina skulder.

- Ok... tvekade kronofogden. Vad är vadet?

- Jag slår vad om att jag kan bita mig i ögat, sade mannen självsäkert. "Haha, vilken dumbom." Tänkte kronofogden.

- Visst jag sätter emot!

Sagt och gjort, mannen plockade ut porslinsögat och bet i det, sedan stoppade han tillbaka ögat.

Kronofogden bara gapade, han kunde inte fatta att han blivit lurad: Han hade inget annat val än att dra ifrån 1 000 kr från mannens skulder.

- Ok, jag har förstått nu hur du tjänar dina pengar, men dessa småpengar täcker inte din skuld på 100 000 kr. OCh det förklarar inte heller hur du kan ha råd med det liv du lever.

- Nej nej det där var ju bara småpengar, förklarar mannen. Jag ville ju ge dig en mjukstart. Låt oss säga såhär då, vi slår vad igen, men om 10 000 kr. Och vi slår vad om att jag kan bita mig i det andra ögat också.

"Hmm... ska jag våga gå på detta." tänkte Kronofogden. "Han kan ju inte ha två porslinsögon." Efter en kort fundering svarade han till slut:

- Ja okej då. Jag sätter emot, 10 000 kr.

Även denna gång blev kornofogden lurad. Mannen plockade ur sina löständer och klämde fast dem i ögat.

Kronofogden kunde inte göra annat än att dra ifrån ytterligare 10 000 kr från skulderna.

Men innan han hann öppna munnen igen sade mannen:

- Och sen vill jag slå vad en sista gång.

- Jaha ok då, svarade kronofogden som inte kunde låta bli att acceptera vadet.

- Om jag vinner vadet vill jag tt du skriver av resten av mina skulder, arnass lovar jag att betala de 100 000 kr som återstår.

- Jaja ok då, men du har bara 89 000 kr kvar att betala, men tala ut. Vad är ditt vad?

- Ok, här kommer det: Jag slåt vad om att mina pungkulor är FYRKANTIGA!

Kronogogden började skratta, han var verkligen inte förberedd på detta.

- Haha, nejdu nu blev jag allt tveksam om jag ska gå med... du har inte opererat dig alltså?

- Nej, nej, absolut inte, svarade mannen.

- Du föddes alltså såhär?

- Japp, svarade mannen övertygande.

- Ok då, jag sätter väl emot.

Mannen drog ner brallorna där han stod på trappan till ytterdörren och kronofogden böjde sig ner. Efter att han hade klämt och känt ett litet tag konstaterade han att mannens pungkulor var helt normala.

- Men, hur tänkte du nu? undrade kronofogden som var helt förbluffad över varför mannen hade spelat bort nästan

90 000 kr. Det här blir ju en stor förlust för dig.

- Nejdå, tvärtom, envisades mannen.

- Vadå? Hur kan du möjligtvis ha tjänat pengar på detta?

- Ju, han pekar mot ett träd en liten bit därifrån. I trädet där sitter en annan man som jag har slagit vad men. Jag förklarade för honom att kronofogden skulle komma senare idag (nu alltså) och vi slog vad om 250 000 kr att du skulle börja klämma på mina ballar 5 minuter efter din ankomst...

Vad tycks? Komentera gärna! :lol:

Ps. Min email Ds.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fredrik Reinfeldt besöker ett mentalsjukhus.

Alla patienterna börjar jubla när han kommer in. En kvinna i hörnet jublar inte och han går fram till henne.

"Varför jublar du inte åt mig?"

"Jag är inte galen, jag arbetar bara här"

(Den gick något i den stilen. Skrev direkt från minnet mitt, som är lika välfunktionerande som hälsovårdssystemet i USA)

Redigerat av Tolin
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• 3 veckor senare...
Gäst Marriland

Två små killar satt i sandlådan och skröt om vem som hade den tuffaste pappan. Kille 1 sa: Min pappa är polis och han kan ta din pappa. Då sa kille 2: Min pappa är brevbärare och han kan ta din mamma.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det var en gång en skola som låg vid en sjö. Tre pojkar var inkallade till rektorn. Per Rolf och Niklas hette dom.

Rolf kom in.

Rektorn: Jaha, vad har du gjort då?

Rolf: Jag har kastat sten i sjön.

Rektorn: Jaha, det var väl inte så farligt, men gör aldrig om det.

Per kom in.

Per: Jag har kastat sten i sjön.

Niklas kom in.

Niklas: Jag har kastat sten i sjön.

Sen kom en fjärde kille in.

Rektorn: Jaha vem är du?

Pojken: Det är jag som är Sten.

Har fler, ska till stan nu, jag återkommer.

Redigerat av Dirtman
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det började brinna i ett hus, och alla sprang ut där nere. Men Pecka sprang upp på taket, och då kom brandbilen. Dom hade med sig ett brandsegel och ropade "Hoppa Pecka, hoppa" Men han svarade "Nej, jag vågar inte!"

Då ropade dom igen "Hoppa Pecka, hoppa!" Och då hoppade han. Men han missade, och en armhamnade där borta och benen så man nånstanns till vänster. En av brandmännen gick fram till huvudet och frågade "Gick det bra?"

Inget skämt, men att för citera min lillasyster tidigare;

Lillasyster:"Vad har vi till efterrätt ikväll?"

Jag: "Död råtta med gelé"

Lillasyster: "Usch, jag gillar inte gelé!!"

ROFL

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst patrikking

Gorbatjov besökte Bush, upptäckte en knapp på väggen och frågade:

-Vad är det där?

-Tryck så får du se!

Gorbatjov tryckte och fick ett glas vatten över sig:

-Det var inte roligt! Nu åker jag hem!

Lite senare besökte Bush Gorbatjov. Även han hade en knapp på väggen.

-Vad är det där?

-Tryck så får du se!

Bush tryckte men ingeting hände.

-Det där tycker jag faktiskt inte var roligt. Nu åker jag hem til USA!

-Vilket USA?!

Gorbatjov - Ryska presidenten. Bush - USA:S President (Han var usa:s president)

Om du inte fattar så sprängde Gorbatjov USA upp i luften!!!

Redigerat av patrikking
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gorbatjov besökte Bush, upptäckte en knapp på väggen och frågade:

-Vad är det där?

-Tryck så får du se!

Gorbatjov tryckte och fick ett glas vatten över sig:

-Det var inte roligt! Nu åker jag hem!

Lite senare besökte Bush Gorbatjov. Även han hade en knapp på väggen.

-Vad är det där?

-Tryck så får du se!

Bush tryckte men ingeting hände.

-Det där tycker jag faktiskt inte var roligt. Nu åker jag hem til USA!

-Vilket USA?!

Gorbatjov - Ryska presidenten. Bush - USA:S President (Han var usa:s president)

Om du inte fattar så sprängde Gorbatjov USA upp i luften!!!

Ta bort det sista, det förstör påängen. Alltså att du avslöjar det det är. Det är grunden till skitdåliga historier.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

neeeeej jag vill ha en sån här tråd!!

den här historian e bara såå dålig!!

2 flugor flög i öknen. den ena råka visst flyga ner *bzzzzzzzzzzz puff*. så flög den andra flugan efter *bzzzzzzzzzzz puff*. den andra flugan sa "va hände??" då sa den ena "äh, fick en fluga i ögat.LOL!

ps. det va en gång en fusion_dragon som satt framför datorn sen kom morsan o sa:

nu ska du stänga av datorn! ds.

:lol: :lol: :lol:

Hehe..

- Om vi som bor i Sverige kallas svenskar. Vad kallas då dom som bor i Peru.

- Peruker?!

den var kul!

se upp för flag stången! vilken flag stojojojojong?!

se upp för trappan! vilken trapapapapa?!

se upp för stupet!vilket stuuuuuuuup?!

se upp för madrasen! vilken zzz?!

se upp för konon kulan! vilken...............?! (han är ju död)

Se upp för hålet! Vilket ÅÅÅÅÅL (Typ som stupet)

Se upp för tåget! Vilket ÅÅG

Se uåå för hajen! Vilken HaAAAJ :P

Självklart är alla dessa mycket roligare att höra än att läsa

Två ganska långa vitsar som jag gillar:

En norsk bonde hade et stort problem: Han hade två hästar som han inte kunde se skillnad på. En dag bestämde han sig för att klippa av manen på den ena hästen, tyvärr så hade manen växt ut igen ett tag senare. DÅ valde han istället att skära ett smalt sår på den ena hästens kind, men under en ridtur rev sid den andra hästen också.

Nästa dag kom han på en genial idé, han mätte mankhöjden på hästarna, och till sin förvåning upptäckte han att den SVARTA härsten var 5 centimeter högre än den VITA!

Nr. 2:

En ganska rik man var skuldsatt... ganska mycket tillochmed (han var skyldig 100 000 kr), när kronofogden besökte honom och frågade honom hur han hade fått sina inkomster till sin lyxbil och lyxhus svarade han:

- Jag slår vad!

- Slår vad? sade Kronofogden undrande.

- Ja, jag slår vad med folk som jag möter, svarade han.

- Hur då?

- Jag kan demonstrera genom att slå vad med dig. Jag slår vad om 1 000 kr av mina skulder.

- Ok... tvekade kronofogden. Vad är vadet?

- Jag slår vad om att jag kan bita mig i ögat, sade mannen självsäkert. "Haha, vilken dumbom." Tänkte kronofogden.

- Visst jag sätter emot!

Sagt och gjort, mannen plockade ut porslinsögat och bet i det, sedan stoppade han tillbaka ögat.

Kronofogden bara gapade, han kunde inte fatta att han blivit lurad: Han hade inget annat val än att dra ifrån 1 000 kr från mannens skulder.

- Ok, jag har förstått nu hur du tjänar dina pengar, men dessa småpengar täcker inte din skuld på 100 000 kr. OCh det förklarar inte heller hur du kan ha råd med det liv du lever.

- Nej nej det där var ju bara småpengar, förklarar mannen. Jag ville ju ge dig en mjukstart. Låt oss säga såhär då, vi slår vad igen, men om 10 000 kr. Och vi slår vad om att jag kan bita mig i det andra ögat också.

"Hmm... ska jag våga gå på detta." tänkte Kronofogden. "Han kan ju inte ha två porslinsögon." Efter en kort fundering svarade han till slut:

- Ja okej då. Jag sätter emot, 10 000 kr.

Även denna gång blev kornofogden lurad. Mannen plockade ur sina löständer och klämde fast dem i ögat.

Kronofogden kunde inte göra annat än att dra ifrån ytterligare 10 000 kr från skulderna.

Men innan han hann öppna munnen igen sade mannen:

- Och sen vill jag slå vad en sista gång.

- Jaha ok då, svarade kronofogden som inte kunde låta bli att acceptera vadet.

- Om jag vinner vadet vill jag tt du skriver av resten av mina skulder, arnass lovar jag att betala de 100 000 kr som återstår.

- Jaja ok då, men du har bara 89 000 kr kvar att betala, men tala ut. Vad är ditt vad?

- Ok, här kommer det: Jag slåt vad om att mina pungkulor är FYRKANTIGA!

Kronogogden började skratta, han var verkligen inte förberedd på detta.

- Haha, nejdu nu blev jag allt tveksam om jag ska gå med... du har inte opererat dig alltså?

- Nej, nej, absolut inte, svarade mannen.

- Du föddes alltså såhär?

- Japp, svarade mannen övertygande.

- Ok då, jag sätter väl emot.

Mannen drog ner brallorna där han stod på trappan till ytterdörren och kronofogden böjde sig ner. Efter att han hade klämt och känt ett litet tag konstaterade han att mannens pungkulor var helt normala.

- Men, hur tänkte du nu? undrade kronofogden som var helt förbluffad över varför mannen hade spelat bort nästan

90 000 kr. Det här blir ju en stor förlust för dig.

- Nejdå, tvärtom, envisades mannen.

- Vadå? Hur kan du möjligtvis ha tjänat pengar på detta?

- Ju, han pekar mot ett träd en liten bit därifrån. I trädet där sitter en annan man som jag har slagit vad men. Jag förklarade för honom att kronofogden skulle komma senare idag (nu alltså) och vi slog vad om 250 000 kr att du skulle börja klämma på mina ballar 5 minuter efter din ankomst...

Vad tycks? Komentera gärna! :lol:

Ps. Min email Ds.

För h*lvete, tråden är 5 år gammal!
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...