Gäst Soffan Skrivet 16 Juni 2004 Rapport Dela Skrivet 16 Juni 2004 Hehe ja farsan hänger med :D Får man hoppas =P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DeeDee Skrivet 16 Juni 2004 Rapport Dela Skrivet 16 Juni 2004 Hehe ja farsan hänger med :D Får man hoppas =P Hehe. Hoppas du får din dator. Nu ska jag pröjsa min rejäla uppdatering av min dator, ettRadeon XT800 och 512ddr mine det blir lite pengar. PM:a Mig om vilket grafik kort du bestämde dig för är lite nyfiken! "I wish you luck i hope you find the right graphic card for your computer" Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Soffan Skrivet 16 Juni 2004 Rapport Dela Skrivet 16 Juni 2004 "I Thank You For You Kindness!" Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Thunder Dragon Skrivet 16 Juni 2004 Rapport Dela Skrivet 16 Juni 2004 Det verkar inte vara en särskilt ny dator. Om du ska byta ut en sak så är det best du byter allt. Du ska ha: 512 ddr PC3200 (2st 256ddr PC3200) AMD 64 3200/3400+ eller bättre (Ingen P4 den e 32 bitars AMD 64 är 64 bitars) Power Color Radeon 9800 pro/XT Ett bra Socket 754 moderkort (är inte bra på moderkorten) Intellimouse 4.0 (Om du inte har en bra optisk mus) 120GB Hårddisk eller större Ett bra chassi Ett bra tangentbord En Icemath eller en annan j*vla bra musmatta Du får ju bästämma själv om du bara ska byta ut vissa delar men jag skulle nog köp allt. Annars får du ju löst liggande delar, och vad ska du göra med dem ?? Korrektur: Ram: Du ska ha MINST 512, p.g.a att med dagens spel/programkrav kommer du att ha en smått trög dator även med 512 MB, så jag rekkommenderar 1024 eller mer. Proccessor: Du skall ICKE ta AMD, deras proccessorer är så värmealstrande att du måste ha stora och ljudliga fläktar, AMD må ha 64-bitars proccessorer... MEN inget program/operativsystem/spel kan använda sig av detta än. jag rekkommenderar Intel Pentium 4 med Hyper Threading, observera dock att du då måste köpa ett moderkort som stöder HT-teknologi. Moderkort: Jag rekkommenderar ett med socket 478, då dessa används av Intels Pentium 4 proccessorer, ett moderkort jag rekkommenderar är Detta. Gillar du inte detta, eller tycker priset är för högt... kan du titta runt lite på Datorbutikens Hemsida Chassi: Chassi spelar inte så stor roll, det är mest en skönhets-sak, välj dock helst ett chassi med USB/Firewire uttag fram. Musmatta: En bra musmatta är inget krav, kan dock vara ett plus om du spelar snabba spel som ex. Counterstrike eller Battlefield, då lite extra precicion kan behövas. Hoppas detta lilla förtydigande/korrektur har varit till lite hjälp. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Oden Skrivet 18 Juni 2004 Rapport Dela Skrivet 18 Juni 2004 Grafik kort är det fviktigaste om du vill spela spel och arbeta med grafik. Men en prosessor är billigare. Du ska köpa en amd 64 i så fall för de är både billigare och bättre än Intel. (GeForce 6800 är ett av de bättre grafikkorten men det kostar lite över 5000 kr, annars kan du köpa ett raedon X800, nästan like bra som GF 6800 fast billigare.) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.