Schassen Skrivet 20 Juni 2004 Rapport Skrivet 20 Juni 2004 Han tror att han är en hund iställer för en katt. Ta t ex härom kvällen då jag skule göra fixa några mackor åt mig själv så hoppar han upp på diskbänken och ska gå fram och slicka bort smöret från mina mackor så säger jag SITT åt honom och vad gör katten,jo han backar och sätter siig ner och tittar på mig. Konstigt va? Men d är inte bara d,då man kastar iväg en leksaks råtta så springer han efter den(d brukar ju katter göra) och när han väl har fångat den så kommer han tillbaka med den i mun och vill att jag ska kasta iväg den en gång till. Och min mor är så himla smart en morron så hon sa åt våran katt att gå upp och väcka lillhusse och vad gör han,jo han går upp och sitter utan för min dörr och skricker tills han lhör att jag rör på mig där inne och om jag inte går upp ur sängen då så puttar han upp min dörr och går in och sätter sig mitt framför mitt ansikte och skricker lite mer. Sen när jag väl har vacknat så så börjar han att spinna och ska bli kliad bakom öronen i ca 10 sek innan han går ner och äter lite mat och går ut. Sen är han så himla sällskapssjuk också så om man sitter på toa och han ser att man går in där så sitter han utanför dörren och skricker och kraffsar på dörren tills man ger upp och släpper in honom. Jag har berättat för min kompis någon hur min katt är och han tyker att han är skitgrym,och visst jag kan ju inte förnecka d jag heller. Och han är en ganska speciell katt endå för om man ska köpa en så som kattunge så kostar han 5 000 kr och då är han blå som en smurf. Varför han kostar så mycket är för att han är en brittisk korthår (raskatt),och han hade ett ganska konstigt namn också,hans namn är Javeliner Edwin Moses,men är nu mera känd som pysen. Citera
# 21 Skrivet 20 Juni 2004 Rapport Skrivet 20 Juni 2004 :lol: Skön katt. B) Måste vara jobbigt ibland. Edwin Moses var ju en legendarisk löpare som även jobbade för TV4 ifjol under Friidrotts-VM. Citera
Offline Skrivet 20 Juni 2004 Rapport Skrivet 20 Juni 2004 Grym katt! sån skulle jag vilja ha!!.. min katt har börjat bete sig liknande under senare år (han e 14) fast mycket stelare..han är knäpp, när jag sitter o ser på tv i ena sidan av huset så går han till andra sidan och börjar 'jola' riktigt högt fast det inte är någon där :wacko:. Citera
Schassen Skrivet 20 Juni 2004 Författare Rapport Skrivet 20 Juni 2004 bara så ni vet så är mn katt bara 1,5 år gammal. Citera
Laithean Skrivet 20 Juni 2004 Rapport Skrivet 20 Juni 2004 Har en stor tjok brittisk korthår som ochså är konstig han tror att han är en häst.Han käckar gräs men det måste ju katter göra för att kunna spy upp hårbollar eller nått, Och han gillar choklad milkshake som kommer från MC Donalds ochså varge morron tror han att han är en vecka klocka och mjauar så högt att huset nästan rasar. Ochså när klöser på klös brädan och när man samtidigt kommer uppför trappan eller kikar fram bakom ett hörne så hoppar han upp med alla fyra på klös brädan och tar ett språng bort till TV:n sen bakom soffan och när man ska gå så springer han och tar benen. han hoppar upp på låren och biter tag det gör inte ont det är lek för honom. Ochså när jag ligger och sover så brukar han knalla runt på mig. En gång när jag gäspa när jag skulle gå upp jag låg ner i sängen alltså och han låg brevid och när jag gäspa så sträkte han samtidigt på sig(som timing)och då fick jag hans baktass i min mun smakade päls. Han är creme färgad och väger Ca 7-9 kilo Citera
Schassen Skrivet 20 Juni 2004 Författare Rapport Skrivet 20 Juni 2004 Har en stor tjok brittisk korthår som ochså är konstig han tror att han är en häst.Han käckar gräs men det måste ju katter göra för att kunna spy upp hårbollar eller nått, Och han gillar choklad milkshake som kommer från MC Donalds ochså varge morron tror han att han är en vecka klocka och mjauar så högt att huset nästan rasar. Ochså när klöser på klös brädan och när man samtidigt kommer uppför trappan eller kikar fram bakom ett hörne så hoppar han upp med alla fyra på klös brädan och tar ett språng bort till TV:n sen bakom soffan och när man ska gå så springer han och tar benen. han hoppar upp på låren och biter tag det gör inte ont det är lek för honom. Ochså när jag ligger och sover så brukar han knalla runt på mig. En gång när jag gäspa när jag skulle gå upp jag låg ner i sängen alltså och han låg brevid och när jag gäspa så sträkte han samtidigt på sig(som timing)och då fick jag hans baktass i min mun smakade päls. Han är creme färgad och väger Ca 7-9 kilo jag måste säga att din och min katt är ganska lika varandra. :cool: han gillar också att hoppa efter ens ben och han väger också runt 6-8 kilo *mysko* :blink: Citera
Laithean Skrivet 20 Juni 2004 Rapport Skrivet 20 Juni 2004 Hehe......Glömde skriva att min katt Ramses han som jag skacka om förut han äter som en grävskopa. Han tar under käken och skopar upp allting vid kanten och spiller halva skålen utanför. Ochså så gilar han inte blött foder med sås han bara slickar i sig såsen och går i väg så vi får ge han Blött foder med gele istället Citera
Rosenberg Skrivet 20 Juni 2004 Rapport Skrivet 20 Juni 2004 Min katt är också lite konstig ibland. Som t ex när han hoppar upp på diskbänken så väntar han på att någon ska dra ut skärbrädan så han kan ligga där. Och så brukar han slicka på skärbrädan, även om vi har haft något där som han inte gillar. Så ligger han där och slickar i ca 20 min. Citera
Gäst max99 Skrivet 20 Juni 2004 Rapport Skrivet 20 Juni 2004 (redigerat) min katt e också konstig.. han brukar lägga sig i hundarnas mat skål och somna! och när jag öpnar kylen eller ett annat skåp så hoppar han in där! :P Redigerat 20 Juni 2004 av max99 Citera
0013 Skrivet 20 Juni 2004 Rapport Skrivet 20 Juni 2004 Vi möblerade om för kanske ett år sen. Så lyfte jag upp honom på soffkanten(den står ite mot en vägg) och sen dess ligger han där kankse sexåttondelar av dan. Och min brosas katt är skit vild. Han bor i ett hyreshus och och man måste gå i koppel med han. Och en gång när han träffa två shärfrar så tänkte han typ döda dom för han gav sig på dom och dom blev jätte rädda. Och när man kommer och hälsar på hoppar han på en när han ser en. Och så har han en till katt. Han gömmer sig typ bakom TV:n i det trångaste utrymmet och ett hål över fläkten över spisen. Citera
kkthxbye Skrivet 20 Juni 2004 Rapport Skrivet 20 Juni 2004 åhh cool katt vi har inte sånna katter Citera
Schassen Skrivet 20 Juni 2004 Författare Rapport Skrivet 20 Juni 2004 Hehe......Glömde skriva att min katt Ramses han som jag skacka om förut han äter som en grävskopa. Han tar under käken och skopar upp allting vid kanten och spiller halva skålen utanför. Ochså så gilar han inte blött foder med sås han bara slickar i sig såsen och går i väg så vi får ge han Blött foder med gele istället min katt brukar också spilla ut hälften av sitt torkfoder då han äter....är d bara jag eller våra katter släkta? Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.