Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

Skrivet

jo hur klarar man av "ganondorf"? det är han som man koommer in till ett rum så ligger zelda på en "säng". så pratar ganondorf. och sedan förvandlas han till ganon om jag inte fått allt bakom flötet då. men hur 17 gubbar klarar man av honom. jag tror nästan att jag fattar att man ska skjuta bort trådarna han hänger i. men sedan då :blink: :huh: :meddum: :visslar:

Skrivet

Sen ska du använda ljuspilen på hans lilla boll han har på svansen..

Sen blir han en spindel, gör samma sak då.

Sen blir han en larv och då kan du först skjuta honom i munnen med en ljuspil och sen skjuta honom på svansen..

när du har klarat det ska du klättra upp i repet och ta dig allra högst upp och ta dig ut. Där möter du Ganondorf i hans vanliga form. Du ska slå honom med parry attack och låta zelda skjuta honom med ljuspilar, sen slår han ner zelda och du får bara göra parry atk på honom, sen vaknar zelda, då skjuter hon mot dej och du ska parera ljuspilarna på ganon, när han står och åmar sej går du fram och håller in L sen trycker du på och vips så har du klarat spelet.

Skrivet (redigerat)

ahaaaaa ;) då vet jag. tack så mycket för hjälpen!

men när man klättrat upp för repet vad 17 ska man göra sedan då? man måste väl göra något mer än att bara klättra upp för repet eller? :blink: :huh: :unsure:

Redigerat av blue_yoshi
Skrivet (redigerat)

vilken knapp ska man trycka på sen?

ness~ du skrev liksom bara såhär:

när han står och åmar sej går du fram och håller in L sen trycker du på och vips så har du klarat spelet. men du skrev inte vilken knapp :blink:

Redigerat av blue_yoshi
Skrivet

aha jag vet: Du ska feflektera zeldas sol pil´alså du tar fram spegelskölden så när hon skuter ska du hålla in L knappen OBS du ska helst vara insomad på ganon när hon skuter.När du har reflekterat sol pilen går du fram till han så kommer A,et lysa grönt tryck på knappen A och vipps så har du klarat spelet

Skrivet

ok så har klarar du han zelda kommer försöka skuta ljus pilar på han men hon missar han hela tiden han kommer försöka döda dig genom att försöka slå dig med sina svärd dus ska undvika hans svärd attaker.A,et kommer lysa grönt när han slår mot dig tryck på A så kommer du göra en rull attak på han (du kan missa rull attaken)gör så nåraq gånger.Senare kommer han att knocka zelda så hon blir medvetslös fortsätt med samma stil.Sen kommer zelda vakna igen fortsött att attakera mot han till sisst kommer zelda säga till dig att du ska reflektera hennes pilar då ska du ju göra det.Reflektera en av hennes pillar då kommer den att träffa ganon spring fram till ganon då kommer A,et lysa grönd igen tryck på A knappen så har du klarat det

• Skapa ny...