Manga Master Skrivet 23 Juni 2004 Rapport Skrivet 23 Juni 2004 Jag har fixat lite fler sprites och heros! Fast jag vet inte hur jag lägger till dem så att jag ska kunna använda dem! I Vilken mapp ska dem till?! Citera
Chihuahua Skrivet 24 Juni 2004 Rapport Skrivet 24 Juni 2004 först och främst så har du dem av-zipade va? Annars hjälper det inte så mycket. Det du skaffat är alltså figurer till spelet. Det kallas Charset. Gå in i själva mappen för RPG 2003, öppna mappen RTP och lägg in dem i mappen Charsets. Citera
Manga Master Skrivet 24 Juni 2004 Författare Rapport Skrivet 24 Juni 2004 (redigerat) Jag har gjort det men det funkar inte :( (De är Av Zipade!) Kan ni göra så här! kan ni visa en bild på sprites och säga vad mappen heter som de ska in i! Sen en bild på det man bygger kartorna med! liksom kistor, slott och sånt (man kan ju fixa fram flera) och i vilken mapp som de ska in i! Etc. etc Eftersom jag fick items, svärd, sprites, sånt man bygger med i en och samma zip fil! Kan jag måste sortera lite? ska inte nåt i Chip Sets eller nåt sånt? Redigerat 24 Juni 2004 av Manga Master Citera
Chihuahua Skrivet 24 Juni 2004 Rapport Skrivet 24 Juni 2004 Titta i RPG Maker 2003, hjälp här i Webbspel. Där skrev jag vad som ska ligga i vilken mapp. Läs där. Alla Items, Characters (karaktärer) som du vill kunna använda för att röra på eller ligga någonstans på en karta, ska huvudsakligen ligga i Charsets. Med vissa undantag, men det är få. Citera
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.