Skywalker Skrivet 6 Juli 2004 Rapport Dela Skrivet 6 Juli 2004 öhh, det är ju Steve Jobs som äger Apple. Bill Gates äger ju inte hela företaget, bara en del, hur annars skulle han fortsätta få en inkomst? Han är ju vår tids rikaste man Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Offline Skrivet 6 Juli 2004 Rapport Dela Skrivet 6 Juli 2004 allakan äga en liten bit av ett företag..det kallas aktier! Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Might Skrivet 8 Juli 2004 Rapport Dela Skrivet 8 Juli 2004 Fast PC datorerna är inte lika tröga som Macintos min kompis han fick en Macintos så installera han Cs så blev hans dator jätte trög Då tog Cs upp för mycket plats på hans dator då. För min dator är ganska snabb, och jag har, typ 20 spel eller nåt, och sen plus en massa annat grejs. Så hans dator hade antaglien inte tillräckligt mycket minne för att den skulle vara snab. Dina fördomar mot Mac är INGET i jämförelse med mina gamla fördomar mot PC! Jag skulle för några år sen slängt ut och sedan slått sönder den! Men nu skulle jag bra ställa undan den tills jag verkligen skulle behöva den. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Apoca Skrivet 9 Juli 2004 Rapport Dela Skrivet 9 Juli 2004 (redigerat) öhh, det är ju Steve Jobs som äger Apple. Bill Gates äger ju inte hela företaget, bara en del, hur annars skulle han fortsätta få en inkomst? Han är ju vår tids rikaste manrättelse, microsoft ledning äger delar av apple Redigerat 12 Juli 2004 av Apocalypse Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skywalker Skrivet 9 Juli 2004 Rapport Dela Skrivet 9 Juli 2004 ok, han äger aktier, men aktier är väl att man får pengar beroende på företagets inkomst. för han är ju inte delägare. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Apoca Skrivet 9 Juli 2004 Rapport Dela Skrivet 9 Juli 2004 jo, tekninskt sätt så äger microsoft Macintosh men tack vare konkuransvärket i USA så får han inte "äga" båda två, eftersom han skulle få sådan monopol på hela datavärlden så ingen skulle kunna göra något utan att fråga bill, men han äger Macintosh, satt ni som diggar Mac, måste digga microsoft, det är samma företag nuförtiden... Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Claudia Skrivet 9 Juli 2004 Rapport Dela Skrivet 9 Juli 2004 Apocalypse... Jag erkänner att jag inte vet allt som går att veta MEN, jag är rätt säker på att Bill Gates INTE äger APPLE som företaget bakom Macintosh heter. Och om du gör ett så fatalt misstag att du inte ens vet vad Apple är så tror jag inte på ett enda ord ur din mun. Annars har jag inte så mycket att säga, måste kolla upp resten av faktan som du nämnde. Men jag ska komma på ett så hårt motargument att du kommer falla till golvet av tryckvågen. Tills dess... :angry: Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Apoca Skrivet 9 Juli 2004 Rapport Dela Skrivet 9 Juli 2004 ! tror du mig inte! som du sa Appel, Micro äger istort sätt hela APPEL! stensäker på det, tro mig om du vill jag vet att det är sant, likadant som att dreamcast skulle kunna knäcka både ps2 och gamecube i ALLT, men det sket sig för dom lanserades snabbare i europa, men i japan så slog dreamcast alla rekord(bara så ni vet) Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Thunder Dragon Skrivet 10 Juli 2004 Rapport Dela Skrivet 10 Juli 2004 Bill Gates försöker nu ta patent på dubbelkicket, för han anser att deubbeklick kan Assosieras med Windows (vars skapare är Bill Gates). Om han får igenom patentet så måste alla spal och programtillverkare betala massor med pengar till microsoft för att ha dubbelklick i sina spel/program. <_< Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Red_fox Skrivet 10 Juli 2004 Rapport Dela Skrivet 10 Juli 2004 (redigerat) Fast PC datorerna är inte lika tröga som Macintos min kompis han fick en Macintos så installera han Cs så blev hans dator jätte trög Då tog Cs upp för mycket plats på hans dator då. För min dator är ganska snabb, och jag har, typ 20 spel eller nåt, och sen plus en massa annat grejs. Så hans dator hade antaglien inte tillräckligt mycket minne för att den skulle vara snab. Dina fördomar mot Mac är INGET i jämförelse med mina gamla fördomar mot PC! Jag skulle för några år sen slängt ut och sedan slått sönder den! Men nu skulle jag bra ställa undan den tills jag verkligen skulle behöva den. ojojoj,jah har 45spel just nu Och massvis me andra program Redigerat 10 Juli 2004 av Red_fox Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Claudia Skrivet 11 Juli 2004 Rapport Dela Skrivet 11 Juli 2004 Haha!! Jag har kollat upp det här med att Bill Gates äger Macintosh. Med det skulle stämma skulle jag inte börja detta medelande med haha. Stev Jobbs slutade på Apple för att han inte hade majoritet i aktier av Apple. Så han slutade och startade ett nytt företag. Har glömmt namnet men det kan nog någon annan. Det gick inte så bra för det lilla företaget som sedan blev uppköpt av Apple (ironiskt va?). Men, för Steve Jobbs skulle gå med på detta krävde han majoritet av aktier. De gick med på hans villkor, och med det började stve jobbs på apple igen. För att Bill Gates ska ha mer än 50 % av apples aktier så måste Steve jobbs sälja, och det verkar högst otroligt i dagens läge. DESSUTOM skulle inte Bill Gates statsa på konkurrenterna. Jag menar, han vill väl inte att det ska gå dåligt för Microsoft, för det är ju så Apples aktier går upp. Eller hur? Jag vet inte vad du fått för dig detta men jag tror inte att det stämmer. Jag känner segerns sötma ;) Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Apoca Skrivet 12 Juli 2004 Rapport Dela Skrivet 12 Juli 2004 rättelse: Han grundade samma år som han lämnade apple företaget NeXT samt köpte upp animationsföretaget Pixar av grundaren George Lucas för $10 miljoner. År 1997 sålde han NeXT för $200 miljoner till Apple och återvände själv dit. om du äger två företag, två som konkurerar varandra, skulle inte du kärna på ovarsätt vilket som har makten över marknaden, han äger båda två, annars så skulle inte dom börja göra windows os till mac(senaste nytt) jag vet att microsoft äger delar av apple! och det finns tillockmed filmer om det ju...bara ett litet till lägg som bevisar att jag kan väldigt mycket mer än du tror så jobbar, som du säger Steve Jobbs på apple och han får nada, han har ingen lön, bara 1 dollar om året... iförsig så får han allt han behöver. men nu tycker jag att vi kom fel, du skriver inget som motarbetar min upsats om att microsoft äger delar av apple. men då undrar jag varför dom har blivit stämda av USA regering ett antal gånger pågrund av monopol, att dom har för stor del av marknaden, det var efter dom köpt delar av apple! låt mig citera en ganska så känd fras: Jag känner segerns sötma :P Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg