Joe Cool Skrivet 5 Juli 2004 Rapport Dela Skrivet 5 Juli 2004 Nu kommer jag snart att kasta min datorj*vel i sjön!!!!! Man går och köper en nätverkshub till Internet men man kan bara använda Internet på en dator!!!! F*n. Den vill inte ge rätt IP-adress till min dator! Buhu! Det går på en Win98 men inte på min WinXPProf. Det tycker jag e kass. Men om nån vart med om samma sak och vet hur man fixar det så skulle ja bli gald. PS. ADSL modemet e "ZyXEL PRESTIGE 600 Series" Nätverkshuben e "W-LINX SW-005CM 5 port 10/100 Mpbs N-way Switch" Bredbandet e "Tele2 ADSL" DS. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kanji Skrivet 5 Juli 2004 Rapport Dela Skrivet 5 Juli 2004 Man måste väl ha någon "Nätverksfördelare", eller något sånt för att ha den till flera datorer...? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rallypacker Skrivet 5 Juli 2004 Rapport Dela Skrivet 5 Juli 2004 en hubb är väll en nätverksfördelare? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
BlueCrap Skrivet 5 Juli 2004 Rapport Dela Skrivet 5 Juli 2004 en hubb är väll en nätverksfördelare? Ja. Om du har mer än 3 datorer i ett närverk så måste du ha en hubb.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
RPG-Master Skrivet 9 Juli 2004 Rapport Dela Skrivet 9 Juli 2004 Nu kommer jag snart att kasta min datorj*vel i sjön!!!!! Man går och köper en nätverkshub till Internet men man kan bara använda Internet på en dator!!!! F*n. Den vill inte ge rätt IP-adress till min dator! Buhu! Det går på en Win98 men inte på min WinXPProf. Det tycker jag e kass. Men om nån vart med om samma sak och vet hur man fixar det så skulle ja bli gald. PS. ADSL modemet e "ZyXEL PRESTIGE 600 Series" Nätverkshuben e "W-LINX SW-005CM 5 port 10/100 Mpbs N-way Switch" Bredbandet e "Tele2 ADSL" DS. vad alla e tröga! Om man ska ha en uppkoppling på två datorer måste man ha en router.Den delar ut ip adresser tilll fler datorer. Finns att köpa från 500 spänn i butik. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst henke37 Skrivet 12 Juli 2004 Rapport Dela Skrivet 12 Juli 2004 Man får bara en ip från operatören. En router har koll på vilken dator ett inkomande svar ska till, men det blir problem när någon ansluter in i nätet, routern vet nämligen inte vilken dator som den ska skicka anslutningen till(går att fixa oftast). Ett råd till alla med router: Byt ut lössenordet till något mindre lättgissat än 1234 och stäng av fjärrstyrningen, du lär ändå inte vilja ändra instälninarna från internet, bara från nätverket. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ToM10 Skrivet 16 Juli 2004 Rapport Dela Skrivet 16 Juli 2004 köp en DLINK Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.