Hoppa till innehåll

Rekommendera inlägg

Skrivet

Nu kommer jag snart att kasta min datorj*vel i sjön!!!!! Man går och köper en nätverkshub till Internet men man kan bara använda Internet på en dator!!!! F*n. Den vill inte ge rätt IP-adress till min dator! Buhu! Det går på en Win98 men inte på min WinXPProf. Det tycker jag e kass. Men om nån vart med om samma sak och vet hur man fixar det så skulle ja bli gald.

PS. ADSL modemet e "ZyXEL PRESTIGE 600 Series" Nätverkshuben e "W-LINX SW-005CM 5 port 10/100 Mpbs N-way Switch" Bredbandet e "Tele2 ADSL" DS.

Skrivet

Nu kommer jag snart att kasta min datorj*vel i sjön!!!!! Man går och köper en nätverkshub till Internet men man kan bara använda Internet på en dator!!!! F*n. Den vill inte ge rätt IP-adress till min dator! Buhu! Det går på en Win98 men inte på min WinXPProf. Det tycker jag e kass. Men om nån vart med om samma sak och vet hur man fixar det så skulle ja bli gald.

PS. ADSL modemet e "ZyXEL PRESTIGE 600 Series" Nätverkshuben e "W-LINX SW-005CM 5 port 10/100 Mpbs N-way Switch" Bredbandet e "Tele2 ADSL" DS.

vad alla e tröga! Om man ska ha en uppkoppling på två datorer måste man ha en router.Den delar ut ip adresser tilll fler datorer. Finns att köpa från 500 spänn i butik.
Gäst henke37
Skrivet

Man får bara en ip från operatören. En router har koll på vilken dator ett inkomande svar ska till, men det blir problem när någon ansluter in i nätet, routern vet nämligen inte vilken dator som den ska skicka anslutningen till(går att fixa oftast).

Ett råd till alla med router:

Byt ut lössenordet till något mindre lättgissat än 1234 och stäng av fjärrstyrningen, du lär ändå inte vilja ändra instälninarna från internet, bara från nätverket.

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...