Dream Skrivet 13 Juli 2004 Rapport Dela Skrivet 13 Juli 2004 det finns många ord språk men jag har massor med ordspråk jag inte förstår som en svala gör ingen sommar god vatten driker du inte så du driker gift kan jag får en mening med det här behöver veta! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
finaly_man Skrivet 13 Juli 2004 Rapport Dela Skrivet 13 Juli 2004 "god vatten dricker du inte så dricker du gift" Extremt klurig mening, gammal-svenska antar jag? Tror det ska vara såhär: Dricker du inte gott vatten så dricker du gift. Förstår ingenting, ologiskt. "en svala gör ingen sommar" Hmm...? Kan det vara nånting med att när svalor flyger lågt/högt blir det snart regn? Om det är så att dom flyger lågt är det för att ta insekter. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst henke37 Skrivet 14 Juli 2004 Rapport Dela Skrivet 14 Juli 2004 Den om vattnet handlar om någons motsträvan att andvända en bra lösning på ett problem. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ratchet Skrivet 14 Juli 2004 Rapport Dela Skrivet 14 Juli 2004 Fel forum? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kexx3 Skrivet 14 Juli 2004 Rapport Dela Skrivet 14 Juli 2004 Vad menar du jag fattar ingenting Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Arwen Undomiel Skrivet 14 Juli 2004 Rapport Dela Skrivet 14 Juli 2004 "god vatten dricker du inte så dricker du gift" Extremt klurig mening, gammal-svenska antar jag? Tror det ska vara såhär: Dricker du inte gott vatten så dricker du gift. Förstår ingenting, ologiskt. "en svala gör ingen sommar" Hmm...? Kan det vara nånting med att när svalor flyger lågt/högt blir det snart regn? Om det är så att dom flyger lågt är det för att ta insekter. Kan förklara det där med svalorna. När svalorna kommer är sommaren här. Men bara för att man ser EN svala, betyder det inte att sommaren kommit. Det behövs fler. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dream Skrivet 14 Juli 2004 Författare Rapport Dela Skrivet 14 Juli 2004 tack för förklaringen men du rachet försöker du säga att detta är i fel forum komma hit och anmäler va vilken onödigt inlägg du gör :angry: glöm det.. ja men tack för förklaringen en gång till Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Xade Skrivet 14 Juli 2004 Rapport Dela Skrivet 14 Juli 2004 Fel forum? ja, detta borde nog stå i allmänt.... men strunt samma.... Ruffy.D har du fått förklaring på allt nu?? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dream Skrivet 14 Juli 2004 Författare Rapport Dela Skrivet 14 Juli 2004 inte exakt bara på en Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dannie Skrivet 14 Juli 2004 Rapport Dela Skrivet 14 Juli 2004 (redigerat) Ett ordspråk: Jag hatar sär skrivning. Eller kanske ett påstående. skämt åsido,,, flyttar till allmänt. Redigerat 14 Juli 2004 av Dannie Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dream Skrivet 14 Juli 2004 Författare Rapport Dela Skrivet 14 Juli 2004 vad mena du dannie? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ratchet Skrivet 15 Juli 2004 Rapport Dela Skrivet 15 Juli 2004 tack för förklaringen men du rachet försöker du säga att detta är i fel forum komma hit och anmäler va vilken onödigt inlägg du gör :angry: glöm det.. ja men tack för förklaringen en gång till Tillåt mig påpeka följande:1. Jag har inte anmällt! 2. Jag skrev ett frågetecken efter fel forum så jag sa inte att det var det utan undrade! Du kanske missupfattade en jag blev ganska stött av ditt inlägg! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.