Hoppa till innehåll

Ord Språk

Dream

Rekommendera inlägg

"god vatten dricker du inte så dricker du gift"

Extremt klurig mening, gammal-svenska antar jag? Tror det ska vara såhär: Dricker du inte gott vatten så dricker du gift. Förstår ingenting, ologiskt.

"en svala gör ingen sommar" Hmm...? Kan det vara nånting med att när svalor flyger lågt/högt blir det snart regn? Om det är så att dom flyger lågt är det för att ta insekter.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

"god vatten dricker du inte så dricker du gift"

Extremt klurig mening, gammal-svenska antar jag? Tror det ska vara såhär: Dricker du inte gott vatten så dricker du gift. Förstår ingenting, ologiskt.

"en svala gör ingen sommar" Hmm...? Kan det vara nånting med att när svalor flyger lågt/högt blir det snart regn? Om det är så att dom flyger lågt är det för att ta insekter.

Kan förklara det där med svalorna. När svalorna kommer är sommaren här. Men bara för att man ser EN svala, betyder det inte att sommaren kommit. Det behövs fler.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

tack för förklaringen men du rachet försöker du säga att detta är i fel forum komma hit och anmäler va vilken onödigt inlägg du gör :angry: glöm det.. ja men tack för förklaringen en gång till

Tillåt mig påpeka följande:

1. Jag har inte anmällt!

2. Jag skrev ett frågetecken efter fel forum så jag sa inte att det var det utan undrade! Du kanske missupfattade en jag blev ganska stött av ditt inlägg!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...